Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævet hals (Virus) ?

Hey har skrevet før om at jeg trak vejret unormalt. (gispede diskret efter vejret enagng imellem). Og jo længere jeg kom hend af dagen føltes det som om min hals blev mere og mere hævet. Næsten morgen er det bedre og så hend af dagen bliver det hævet igen. Er snottet. Og opfører mig lidt som en kat der prøver at få en hårboldt op. *hvæser' lidt og hoster ikke helt vildt.
Blev tjekket for ca 2 måneder siden. Der blev lyttet til lungerne og taget en blod prøve for at se om det var bakterier. (infektion).
Der var intet så han sagde bare det måtte være noget forkølelse.
Er som sagt gået lidt over 2 måneder og var der oppe i forgårs igen.
Så sagde han at min hals var meget tør og at det kunne se ud som om mine slimhinder' ikke fungerede korrekt. Så han mente jeg bare skulle have noget A.-vitamin tilskud. (Også været forkølet i laaaaannng tid).

Men det er fair. Har bare et pr spørgsmål.
Først jeg har angst og ved nu dette er ikke en del af min opfindsomhed men mine tanker kan gøre det være end det er-.

Så tror i jeg kan stole fuldt ud på lægens svar på det er Virus?

Da a vitamin findes i fødevarer som fisk og gullerøder osv. kan jeg da ikke æde det istedet for tilskudspillerne?

Selvom det er virus kan det så hjælpe med varme osv?
(Sider gerne i kulde istedet for varme da jeg af natur har det bedre i kulde.)

Alle svar er gode da min angst giver mig tanker som spiserørskræft osv.
Men det er selfølgelig det værste det kunne være vel.

Så venligst giv jeres mening.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej søde

    jeg har også det samme symptom har angst og hæet i halsen. kan slett ikke trække vejret nogle gange . og det ved jeg godt hvofor det er sådan.. på grund af angst . når jeg har det skidt får jeg og hævelse i halsen og er så meget tøre i hals og kan ikke trække vejret ...
    de læger har ikke rigtig forstand på det.
  • Indstillinger
    Hej,
    Lægen har ret det er en virus. Problemet er at du har angst og dit immunforsvar er svækket. Jeg vil fortælle dig at der var nogle ting i mit liv der gjorde at jeg fik angst for ca. 7mdr. siden. Jeg har haft den samme type halsbetændelse som du besktiver i 4 omgange og slæbber nu rundt på den sidste i rækken på 16. dag. Tag det roligt du fejler ikke noget alvorligt. Husk at spise dine vitaminpille hver morgen og forsøg at tænke positive tanker.
Log in eller Registrér for at kommentere.