Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med betændte slimsække i begge knæ?

Redigeret 14 november, 2009, 18:07 i Fod- og knæskader
For 4/5 år siden fik jeg fjernet betændelse i mine slimsække omkring begge knæer. Betændelse mente lægerne var udløst af for hård håndbold træning (var dog kun 14 år gammel). Jeg fik efter operationerne afvide at jeg efter genoptræning af musklerne ville kunne starte med at dyrke sport igen, dog måtte jeg ikke spille håndbold igen, men derimod skulle cykle og svømme. Da der var gået et halvt års tid og jeg havde afsluttet genoptræningen på sygehuset fik jeg besked på at jeg kunne starte med at dyrke sport igen. Jeg fik samtidig afvide at der ikke kunne gøres mere ved mine knæ. Jeg begyndte derfor efter noget tid til spinning (på begynder hold naturligvis), hvilket jeg meget hurtigt måtte afbryde da mine knæ hævede op lige som før operationerne. Efterfølgende har jeg ikke rigtig dyrket nogen form for sport, da mine knæ stadig hæver op og bliver meget ømme, samtidig døjer jeg nu også med at få ondt hvis jeg skal køre bil eller gå op ad trapper. Er ikke længere sikker på at der er tale om betændelse i mine slimsække, da alle de steder jeg kan finde noget om betændte slimsække står der at symptomerne og smerter i aller fleste tilfælde forsvinder efter vedvarende ro, og eftersom at jeg intet har lavet i fire år, vil jeg mene at jeg har forholdt min utrolig meget i ro. Er der nogen der har oplevet noget lignende, eller som kan give mig et godt råd til hvad jeg skal gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv at læse om en fodcykel under www.fodcyklen.dk
    og ellers om slimsække i Carsten Vagn Hansens brevkasse-
    Omslag af knuste bukkehornsfrø hjalp mig af med en frossen skulder på en uge.
    mvh
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har nu læst dit indlæg og kan fortælle dig at jeg står i akkurat samme position. Jeg har bøvlet meget med mine knæ og fået af vide at der intet var galt i 3-4 år. Jeg var så på privathospital i Århus og de fandt ud af at min sene under knæet er meget slidt og at jeg har betændelse i mit venstre knæ. Jeg fik af vide at bare jeg genoptrænede stille og roligt så ville det ikke hæve og ingen smerter have - jeg har nærmest ikke haft andet lige siden. Nu er jeg så på gigtpillekur som muligvis kan fjerne nået af betændelsen - vil jeg anbefale dig at prøve, dog virker det som om det ikke hjælper på mig men kan være du er heldig?. du må meget gerne skrive på min mail: camilla_olesen3@hotmail.com, hvis du har lyst til at snakke mere om dette.
    Hilsen Camilla
Log in eller Registrér for at kommentere.