Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Computeren "fryser fast"

Redigeret 5 februar, 2009, 06:33 i Ris og ros til Netdoktor
Hej

Er der andre end mig, der har oplevet, at computeren ”fryser fast”, når man klikker forskellige steder her på debatsiderne? Det er sket for mig 5-6 gange, kun her på Netdoktor og senest for lidt siden. Jeg kan oplyse, at jeg har en næsten ny computer, der bliver holdt opdateret.

For at komme videre efter en sådan ”fastfrysning”, er jeg nødt til at slukke computeren på kontakten - altså uden at lukke ned på normal vis, for det kan jeg jo ikke - og starte den igen. Dette har computeren, så vidt jeg ved, ikke godt af.

Andre med samme problemer?

Mange hilsner

Kameliadamen
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også de problemer.
    Du kan starte joblisten ved at trykke Ctrl+alt+delete. Så kan du afslutte programmet der.
  • Indstillinger
    Hej Linette

    Mange tak for rådet. Jeg har allerede haft brug for det!

    Men når problemet rent faktisk opstår for andre end mig, skal Netdoktor jo gøres opmærksom på det. Jeg går ud fra, at det er tilstrækkeligt, at vi har skrevet om det her.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Kameliadamen
    Jeg har også en ny computer, og min gør det samme som din, men ikke her på Netdoktor ( jeg er her ikke så tit )
    Nej det sker andre steder på nettet, selvfølgelig der hvor man mest opholder sig.
    Så jeg tror ikke vi kan give Netdoktor skylden, måske er det computeren, er din også en Windows Vista ?

    Men tak for rådet..nu husker jeg ikke navnet..det vil jeg prøve næste gang.
    Ellers plejer jeg at kunne gå tilbage til start, og komme på nettet igen.
    Så har man den "frosne side" og ligge i bunden, og når man lukker ned, sker det at man bliver tilbudt at genstarte.
  • Indstillinger
    Hej Vera

    Jeg har aldrig før oplevet, at computeren fryser fast, heller ikke på andre Internetsider. Jeg har tidligere oplevet lange ventetider på Netdoktor, eller at det simpelthen ikke kunne lade sig gøre at komme ind på en bestemt debatside. Men i de tilfælde har jeg altid før i tiden kunnet klikke mig ud af situationen ved hjælp af musen.

    Det kan jeg pludselig ikke mere, og hos mig opstår problemet med fastfrysningen kun på Netdoktor, aldrig andre steder.

    Derfor tror jeg ikke, at problemet skyldes min computer. Jeg tror, at det har med Netdoktors kapacitetsproblemer at gøre. Din beskrivelse af tilsvarende problemer på andre Internetsider kunne jo også tyde på, at der er kapacitetsproblemer på disse sider.

    Det kan være, at vi får en reaktion fra Netdoktor i morgen. Under alle omstændigheder frygter jeg ikke fastfrysningen så meget, efter at jeg har fået Linettes råd.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej igen
    Nu skrev du, at din computer var ny, og sikkert med det sidste nye program : Windows Vista.
    Jeg havde heller ingen problemer før, men hvis du mener fejlen ligger hos Netdoktor, så ville der nok være flere med det problem, her er jo mange der skriver her hver dag.
    Hvis du søger på google og skriver Windows Vista fryser skærmen, så skal du se hvad der kommer frem.
  • Indstillinger
    Hos os fryser alt også fast her. Når jeg så endelig kan kommer videre, går det meget langsomt for mig at se mig omkring på de forskellige debatter, der interesserer mig. Opgiver ofte, men problemet er så ikke igenkendeligt for "alle", kan jeg forstå. Blev der nævnt at mange skriver herinde eller læste jeg forkert. Deltagelsen, som jeg ser det, har aldrig været mindre end nu.
    M.v.h. Chindi
  • Indstillinger
    Jeg har også problemer, når jeg er inde på disse sider!
    Ikke at den fryser fast, men bliver utrolig langsom.
    Ser også tider fra andres debat indlæg, der ikke kan passe.
    1 time længere fremme, men dagen efter passer tiderne.
    Har også en nyere pc med Vista.
  • Indstillinger
    Nå, ja. Gik tilbage og så, hvad NetDoktor sagde d. 20-1 og Lotte d. 13-1 om, hvor fremseende de er! He he.
    Teknikerne har nok ikke fået det op, at køre endnu.
  • Indstillinger
    Jeg kan se, at 255 har læst tråden, mon ikke de ville deltage hvis de havde samme problem ?
    Jeg er næsten sikker på, at fejlen ligger i vores computer.
    Med hensyn til deltagelse i debatterne, så kan man jo se de sidste aktive tråde nu, og det er en stor fordel, for så behøver man kun at klikke ind på Netdoktor, uden at skulle åbne alle emner.
    Det gør jeg nogle gange, i løbet af dagen, der kunne jo være et emne jeg havde interesse for.
    Og deraf kan jeg konstatere, at der er godt gang i debatterne.
  • Indstillinger
    Jeg vil bare lige indskyde, at antallet, der læser et indlæg ikke er en indikation for, at nogen svarer. Så man kan ikke heraf udlede, om det er et generelt problem. Det kan jo være, at mange tænker, at nu er der nogen, der har gjort opmærksom på problemet, så det bliver løst.
    I de debatter jeg deltager i, er der rigtigt mange læsere men i praksis ingen der skriver.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.