Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Extrasystoler / hjerteflimmer / narkose?

Redigeret 30 januar, 2009, 10:07 i Hjerteproblemer
Hej herinde.

Jeg er meget rystet i mit sind og kunne trænge til nogle informationer.

Jeg havde påtaget mig at følge en yngre mand til en større tand / kæbebebehandling behandling, hvor alle tænder skulle ud, mundhulen renses for infektion og sluttelig skulle der isættes kunstige tænder i over og undermund.
Alt skulle foregå i narkose og min viden om klinikken er posetiv i alle sammenhæng. Et dyrt sted at komme, men så er enhver tænkelig undersøgelses muligheh og behandling også tilstede.
Alt forløb fint, lige indtil Venflon, d.v.s. nålen hvori der virksomme stol skal løbe ind lidt efter lidt.
Med det samme viser der sig extrasystoler på skærmen og efterhånden som stoffet øges, tiltager systolerne. Alt afblæses, da hjertet er tæt på at gå over i flimmer. Et kontraststof anvendes så den unge mand hurtig er vågen og klar igen.
Sluttelig blev der sagt at risikoen var for stor, men operationen kunne udføres på hospitalet.
Der blev også sagt noget omforskellige kamre i hjertet, men jeg var så rystet, at jeg ikke fik fat i det. Det samme var det prof personale.
Fik besked om, at han ville blive indkaldt til OP af tænder / kæbe på sygehuset, hvilket jeg ikke finder særlig betryggende.
Havde forventet han skule henvises til videre undersøgelse af hjertet. Kan en her hjælpe og fortælle hvad der skete undervejs.
Det vil jeg være taknemmelig for.
M.v.h. Chindi
Log in eller Registrér for at kommentere.