Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvilke smertestillede piller?

Redigeret 20 februar, 2009, 06:52 i Endometriose
Hejsa
Jeg har ikke været herinde længe, da 2 operationer, Zoladex og feritlitetsbehandling gav mig to fantastiske tvillingepiger for 8 mdr siden. Jubiii.

Nu er jeg i midlertid tilbage i smerte helvedet med p piller og mens hver 3 mdr. Det er frygteligt smertefuldt når jeg har m
ens.
Lige nu sidder jeg i en døs af Kodein og Ipren, men synes det sløver helt vildt, og jeg føler mig ikke i stand til at passe børnene og da slet ikke passe et arbejde når den tid kommer. Smerterne er heller ikke væk, men dog lige til at holde ud.

Hvilke smertestillede piller bruger I?
Hvad kan I anbefale?

(Jeg trækker tiden til næste operation, da jeg jo gerne vil kunne løfte mine børn mens det stadig er nødvendigt).

Tenna

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kodein kan godt sløve. Ipren som er af gigtmiddeltypen sløver ikke, men er det ikke en håndkøbspille? Du kan godt få et stærkere gigtpræparat på recept, feks naproxen eller diclon. Du kan prøve at tage 2 panodil sammen med en gigtpille. Man kan også få nogle panodil på recept; Panodil med modificeret udløsning 665 mg pr recept. Det er en blanding af en almindelig- og en depottablet.
    Disse midler sløver ikke, men det gør Kodein, Mandolgin osv.

    Så du må altså op og tale med din læge.
  • Indstillinger
    Jeg kan anbefale Ketoprofen.
    Dem har jeg fået af min gynækolog, da jeg beklagede min nød over manglende effekt fra ander smertestillende.
    De virker i løbet af 5-10 min og er ikke sløvende. De er receptpligtige, så det kræver som min. et ring til lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.