Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvordan?

Redigeret 2 februar, 2009, 01:49 i Snart gravid
hvordan ved man at man er gravid?
hvilken symptomer får man?
kan testen vise negativ selvom den er positiv?
håber nogle vil svare på det...

Kommentarer

  • Indstillinger
    På sådan en test står der sikkert, hvor lang tid efter sidste menstruation, man skal tage den, så man kan få et nogenlunde sikkert svar.

    Nej, du kan ikke hoppe ud lige efter samleje og se "resultatet".

    Nogle har mange symptomer på graviditet meget hurtigt, kvalme osv - andre har ikke, så andres erfaringer kan du ikke bruge til noget.

    Som jeg forstår dine spørgsmål, så er det eneste, du ved omkring graviditet, sådan set - at det altså kræver sex først. Spørgsmålene virker som om de kommer fra en meget, meget ung pige, så måske du skulle blive lidt mere moden først?

    Hvis du gerne vil have barn, så var det måske en ide at sætte sig ind i, dels hvad der sker i kroppen, dels - og i alle højeste grad - at sætte sig ind i, hvad det vil sige at få og have et barn.

    Der findes garanteret et hav af hjemmesider, du kan søge på - ellers gå en
    tur på biblioteket.

    Hvis det er fordi, du frygter at være blevet gravid, skulle du måske tale med din læge om en fornuftig prævention - og få lidt hjælp til hvordan du skal forholde dig, hvis du nu er blevet gravid.
  • Indstillinger
    har sådan set været gravid før måtte tag en abort, så har prøvet nogle af symptomerne som fx spise som en gal var helt afhæning af nudler,
    men ville bare høre om der var andre symptomer end lige at spise som en gal
  • Indstillinger
    du kan ihvertfald købe graviditetest i føtex der er 2 i jeg har haft god erfaring med dem de har vist negativ hver gang og jeg har ikke været gravid, men ellers er der mange der for morgen kvalme og får mærkelig spisevaner kan lide ting som de ikke kunne før eller nogen kan ikke lide ting som de kunne før men det er forskelligt :)
  • Indstillinger
    okay tusind tak for svaret
    hmm altså har det ikke sådan men når der kommer en underlig lugt kan jeg godt sige bræk lyde men brækker mig ikke, eller hviis man står med noget som ikke ser så appetitligt ud kan jeg også lave bræk lyde men ved det ikke overvejer i hvert fald i løbet af ugen eller næste uge at købe endnu en test mere....
Log in eller Registrér for at kommentere.