Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Præstationsangst i starten!!

Redigeret 1 februar, 2009, 12:04 i Mandlige sexproblemer
Hey
Er 20 år
Jeg har det lille problem at jeg bliver ramt af præstationsangst, tit i starten med en ny pige.

Har haft kæreste på et par gange i lang tid og specielt ved den ene var det slemt i starten, men vi kom over det og fik et rigtig godt sexliv.

Nu har jeg mødt en ny og vi har været sammen nogle gange. Har haft lyst til hende lige fra første gang.

Da vi så 3 eller 4 gang mødes igen og går skridtet videre, bliver jeg pludselig helt vildt nervøs fordi kondomet begynder at drille mig. Hjertet begynder og pumpe og jeg kan mærke jeg mister rejsningen. Pigen ligger helt nøgen og venter og hun tænder mig helt vildt, men lige pludselig kan jeg ikke nyde det.
Jeg tager mig så sammen og slapper af og så klarer jeg den også. De næste gange var ikke noget problem fordi jeg gik direkte til den og vi brugte ikke kondom. Altså jeg kunne ikke nå at tænke over det. Det er altid slemmest når jeg skal bruge kondom.

Hvad er folks råd? Hun tog det helt stille og roligt, men vil ikke miste hende på det og vil også gerne kunne få en pige med hjem uden at første gang altid skal være et problem.
Nogle ideer?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Den bedste måde at løse dette - og de fleste andre - problemer på, at at være åben omkring det. Sige til pigen, at du er lidt nervøs for, måske om du gør det godt nok, i det hele taget er nervøs for de første gange, da du vel i sagens natur også er meget begejstret for hende, og derfor er bange for, om du nu "ødelægger" det hele. Fortæl dog, at du før har haft problemer med netop det. Det i sig - at fortælle det, kan muligvis løse problemet, for så behøver du ikke føle dette kæmpepres.

    Det vil en pige, der også er glad for dig, bestemt have fuld forståelse for. Hvis ikke hun har det, så skal du nok også være lidt ligeglad med hende, for så er det ikke noget, der holder alligevel.

    Og så er det en rigtig dårlig ide at springe kondomet over - da især når det er et nyt forhold - hverken du eller hun kan vel være 100% sikker på, at der ikke sidder en lille kønssygdom, vel? Og du er vel heller ikke specielt interesseret i at gøre hende gravid - der i den spæde start af et forhold, vel?

    Kondomet kan selvfølgelig få "ham" til at falde lidt, men så vent dog med at stikke den ind, I kan sagtens kæle lidt mere først, også med kondom på.
  • Indstillinger
    Hmm hun sagde hun var på p-piller.(ja jeg lyder ret dum, men jo ikke lige altid man tænker lige klogt);)
    Alt det der med at fortælle hvordan man har det, er selvfølgelig fint nok.. Men synes også der burde være plads til at få en pige med hjem kun for det rent sjove og der dur det jo ikke at fortælle om det, fordi det er hun jo nok ret ligeglad med.

    Men det var for første gang også noget jeg kom over med det samme, fordi hun tog det så pænt, så jeg begyndte hurtigt at slappe af.
    Det med forspil, er også frækt nok, men hjælper ikke lige på udholdenheden og den er ikke god når man har måtte undvære i et par måneder:P

    Men i hvert fald tak for hjælpen. Hvis vi ses igen, vil jeg prøve at være mere åben
  • Indstillinger
    Ja, undskyld, jeg misforstod dig vist. Jeg var så naiv, at jeg troede det også handlede om varme følelser, men det var så udelukkende præstationen, det drejede sig om, ja, men der må du vist bare øve dig.

    Hold da op, hvor er du ellers modig - dyrke ubeskyttet sex med en pige, du dårligt aner, hvad hedder.

    Nej, jeg er ikke fordømmende, bare rolig - jeg fatter det bare ikke, og så skal jeg jo da heller ikke begynde at komme med råd.
  • Indstillinger
    Rolig nu.
    Hvad er der galt i at have det sjovt hvis pigen er med på det? DU får det til at lyde helt forkert.
    Alt behøves ikke handle om den store kærlighed og alt det der. Ikke altid i hvert fald.

    Der skal da også være plads til at hygge sig for sjovt. Det er der ikke noget galt i!
  • Indstillinger
    Smil, smil, smil - vi to forstår da vist at misforstå hinanden, hvad??

    Nej, jeg synes, det er helt fint, hvis du dyrker uforpligtende engangsknald, det skal da være plads til, selvfølgelig - god fornøjelse.

    Det jeg ikke fatter, er at du tør gøre det uden kondom - det er sgu da hasardspil med det højeste indsatser.

    Mht. dit indgangsproblem: Præstationsangst, ja, men det er da vel i grunden ret naturligt med lidt præstationsangt, da det jo så ikke kun handler om, hvad du og pigen hygger jer med, men vel også, hvilken vurdering hun ude i byen giver dine evner?

    Jeg kan hjælpe dig så meget, at det vist netop er et lidt større problem for unge mænd, så derfor handler det om at øve sig.

    Jeg morer mig lidt over at det der med at kæle for meget, kan være svært, når man ikke har haft sex i længere tid.
    Netop den langsomme kælen betyder temmelig meget for pigen, og du har vel ikke tænkt dig at blive droppet hver eneste gang efter et engangsknald - resten af livet, vel?
    Så måske du også skulle øve dig lidt i netop det.

    Og for at være HELT sikker - jeg synes ikke, der er noget forkert i det her - du skal da bestemt ud og more dig, men for din egen skyld, bør du også have det hoved med, som sidder øverst på kroppen.
  • Indstillinger
    Hey igen.

    Er helt enig med dig. Kondom skal huskes. Det var også en fejl
    Men godt vi er nogenlunde enige.

    Det der med at det handler om at pigen skal fortælle om mine evner er ikke rigtigt.
    Selvfølgelig er det rart nok hun siger det var nogenlunde okay, men gør det overhovedet ikke for at hun kan gå og prale over mig. Det har jeg slet ikke behov for.

    Men vidste ikke at det var et problem for mange unge. Det er jeg da på en måde lidt glad for at høre.
    Men det er nok også fordi det er så ydmygende eller det synes man selv det er. Man kan jo ryge helt i kulkælderen over det og det gør det kun værre.

    Angående forspil, var lidt nemt for sjov. Synes forspil er mega frækt, mente bare at lige her i starten hvor man er single, kan man godt komme hurtigt, og det hjælper forspil ikke på, dermed ikke at sige man skal undvære det.

    Håber vi forstår hinanden lidt mere nu
  • Indstillinger
    Det gør vi bestemt.

    Lige et lille hint: Piger/kvinder diskuterer i høj grad mænds seksuelle formåen, så hvad enten du har brug for det eller ej, så bliver du sikkert også "dissekeret".

    Men der i mod drenge/mænd går uhyre stille med dørene, hvis de har lidt problemer med noget syd for navlen. De fleste tror at alle andre bare kan hele tiden - det kun "mig" der kan have lidt problemer. Jeg vil vove at påstå, at en meget stor procentdel netop har præstationsangst i starten af forhold. Jeg - der har børn, der er ældre end dig - har oplevet det flere gange, også med voksne modne mænd; første gang har sjældent været noget at skrive hjem om.
  • Indstillinger
    Ja det er jeg enig med dig i. Kom som et lyn især første gang, men det gør mig ikke så meget, fordi hun var så sød og lækker og jeg havde ikke fået noget i nogle måneder, så det var der ingen vej udenom:P

    Så du tror hun siger det videre? hmm spurgte om hun ikke kunne lade være, det sagde hun bare jo jo til. Men det behøves selvfølgelig ikke betyde noget.
    Også ligegyldigt, for jeg blev kampklar stortset lige efter. Men det er da lidt nederen.

    Men jeg synes det værste er at man lader sig gå på af det, for så kan det hurtigt blive en ond cirkel.
  • Indstillinger
    Sidder med dårligt ben - og derfor god tid ved computeren.

    Kæreste, du har da vist lidt at lære om piger. Hvis du fortæller en pige, som du altså udelukkende har en seksuel kontakt med,- I er altså der ud over ret ligeglade med hinanden - at hun ikke må fortælle om din "fiasko" - er det altså det samme som at bede hende sætte en annonce i avisen. Hvad havde du forestillet dig, at hun skulle svare, andet end "ja, selvfølgelig"?

    At du kommer "som et lyn" skal da betragtes som en kompliment til pigen - hun er simpelt hen så dejlig, at du slet ikke kan styre dig - og da du samtidig er "kampklar" kort tid efter, bekræfter jo bare dette. Det er det indtryk, du skal give hende.

    Vend du bare ganske enkelt alt til, at det er fordi hun er så dejlig. - Sådan - det er jo ligegyldigt, når det bare er et hyggeknald.

    Næ - de her piger er som ikke så nemme, men mænd har også deres sider......

    :-)
  • Indstillinger
    hmm hvis du har ret i det er jeg da godt nok dum. Men tror jeg nu faktisk ikke.. hun virkede ikke til at gå op i det.. Også lige gyldigt, hun ville gerne det helt store og synes ikke det var følelser, hvilket jo er fair nok fordi det var der heller ikke.

    Du kan måske hjælpe mig med noget andet og det skal lige siges det startede før jeg havde ubeskyttet sex. Min forhud klør og jeg er ret sikker på det kun er forhuden. Det startede for nogle uger siden da jeg var på ferie. Når jeg trækker huden tilbage ligner det, at der er små knopper.. Det klør helt vildt især efter jeg har onaneret eller haft sex.. Vasker mig grundigt hver dag så, tænkte på om jeg måske har været for voldsom eller brugt noget forkert sæbe?
Log in eller Registrér for at kommentere.