Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

familie med tre mulige tilfælde af damp/adhd

Redigeret 24 februar, 2009, 06:45 i Børn med ADHD
Hej
jeg kunne godt tænke mig at vide hvad vi har af muligheder for at komme uden om ppr for at få en udredning på to af vores børn, den trede er blevet delvis udredt men kræver en ny vudering og vi orker simpelhen ikke vente på systemet mere , der må være noget vi selv kan gøre...
for i mellem tiden kan vi kun få en indtægt da jeg er tvunget til at være hjemme og passe de tre børn , vi har fire børn hvor de tre er mine biologiske en dreng på 2 som har meget tydlige tegn på at der er noget helt galt...
en pige på 9 som også har det meget svært , især i skolen og med det der skulle have været hendes venner. derudover har jeg en dreng på snart 7 år som der ikke har nogle unormale problemer og som fungere godt alle steder.
og sidste dreng er min kærestes søn som også bor hos os som har fået en dianose som adffærsvanskelig med tegn på damp..
vi har kæmpet i tre år med at få kommunen til at hjælpe os men venter stadig og nu gide vi ikke mere for vi kan heller ikke klare den med en løn..

er der nogen der kan hjælpe vil jeg meget gerne høre fra jer

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej
    Ja det lyder til i er godt preset. jeg ville forslå at du selv kontakter din egen læge og fortæller den er helt gal, og derved får dem henvist enten til en børne/uge-psykiater eller på børnepsyk. for det behøver ikke at gå igennem PPR. jeg har godt nok selv været turen rundt med PPR men da det gik i stå fik jeg min egen læge til at henvise os til børnepsyk. Håber at i får skred i tingene for det væreste er ventetiden.
  • Indstillinger
    tusind tak for dit svar .
    jeg skal til lægen med dem alle tre i morgen , for kommunen gør intet .
    jeg gjorde også det at jeg tog kontakt til en behandler inden for området , da vi af kommunen har fået tildelt en hjemme hosser , og hun fortalte at vi ikke ville kunne bruge det til noget så længe vi ikke var klar over hvad det var der var galt med ungerne.
    hun oplyste mig også om den nye rel der er hvis ikke de er i behandling inden der er gået to måneder må man selv finde en på kommunens regning.
Log in eller Registrér for at kommentere.