Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvor bliver det skæg af?!

Hej, jeg er en mand på 20 der er træt af at kun få dun..
Jeg har læst hist og her, og jeg ved godt det både svinger med puberteten og arveligt ditten og datten. Men altså jeg er 20 og burde efterhånden være på vej ud af puberteten, og min far har tidligere haft fuldskæg såeh..
Jeg bruger godt nok ikke skraber til at barbere dunene af, men jeg har hørt at det skulle hjælpe. Gør det det? Eller er der noget andet?

Hilsen Los Desperatos 20 :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er jeg ikke læge, men kan da fortælle ud fra min egen erfaring.

    Min far har altid haft et tykt overskæg, jeg selv har kraftigt overskæg/gedeskæg og har barberet mig siden jeg var 16. Min lillebror derimod som er 27, har den dag i dag stadigvæk dun, også selvom han bruger skraber.

    Som jeg har hørt det, er det at jo tidligere man begynder at fjerne det, skraber eller ej, jo tykkere bliver det. jo oftere man barbere sig, jo bedre, da det sætter væksten i vejret.

    Og nogle igen har bare dun livet igennem, hvilket må være genetisk betinget.

    Nu ved jeg jo ikke hvad du har forsøgt, men du kunne prøve over en periode:

    Lad det gro 3 dage, fjern det. Efter nogen tid ændre dette til 2 dage og efter nogen tid igen hver dag og hold så en pause og se hvad der sker... er det stadigvæk dun, er du nok en af de uheldige.

    Ved ikke hvor meget dette hjælper, men ønsker dig held og lykke.

    -> Wodus
  • Indstillinger
    Tak, det må jeg prøve så :)
    Ellers må jeg købe kunstigt skæg som jeg kan lime på :P
Log in eller Registrér for at kommentere.