Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øjebetændelse

Redigeret 11 marts, 2009, 14:41 i Åben debat om øjne
Hej Netdoktor

Jeg har gennem det sidste halve år lidt meget af øjnbetændelse (ca 5 gange) og jeg kan ikke rigtig slippe af med det, selvom jeg har været i behandling hver gang. Mit spørgsmål er: Er det muligt at jeg bliver ved med at smitte mig selv, fordi jeg bruger den samme make up? Kan smitten overleve i flydende eyeliner og mascarra?

MVH Den betændte.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis jeg var dig, ville jeg droppe den gamle make-up og undlade at bruge noget i et stykke tid. Det ville nok være optimalt at smide det helt ud og så købe noget nyt ind, bare så du er sikker på, at det ikke er det gamle make-up du reagerer på.

    Jeg har selv haft et rødt, kløende øje med skældannelse ved vippekanten. Det er faktisk væk nu bare ved at jeg har undladt make-up i en uge og vasket med lunkent vand hver aften. Jeg ved fra tidl. erfaringer, at man godt pludselig kan reagere allergisk på noget make-up man har brugt i årevis.

    Bedste hilsen
    Mona
  • Indstillinger
    Jeg led selv meget af øjenbetændelse for nogle år siden. For mig hjalp det at jeg skippede den mascara jeg havde brugt hver gang jeg havde betændelse. Det kan blive lidt dyrt, men det er det værd...
Log in eller Registrér for at kommentere.