Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Større skriftlig opgave om anoreksi.

Redigeret 31 maj, 2014, 04:04 i Anoreksi
Hej alle sammen.

Jeg er en pige på 18 år, som går på HF på 2. år :-)
Jeg skal snart igang med at skrive en stor opgave i psykologi om sygdommen anoreksi.
En del af min opgave går ud på at undersøge, hvordan "raske anorektikere" klarer sig senere i livet - om de lider af tilbagefald eller lignende.

Jeg synes derfor det kunne være rigtigt spændende og lærerigt, hvis der var nogen, som måske havde lyst til at svare på nogle spørgsmål, som vedrører dette. Det skal gerne være voksne, som har lidt af anoreksi, eller nogle fagfolk som kender til området og kan hjælpe mig med at undersøge det jeg skal undersøge.

Hvis der er nogen, som kunne have lyst til at hjælpe mig med min opgave, så ville jeg blive utroligt glad.

På forhånd tak!

Bedste hilsner fra Anja.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anja

    Jeg vil gerne hjælpe dig, hvis tiden stadig er til det. Jeg har haft anoreksi gennem 10 år ca, en vil nu betegne mig selv så godt som rask. Er 30 år og har altså haft sygsommen som voksen også.

    Skriv evt. en mail, hvor jeg kan skrive til dig.

    Mvh
    Den anonyme
  • Indstillinger
    Hej Anja

    Jeg vil gerne hjælpe dig, hvis tiden stadig er til det. Jeg har haft anoreksi gennem 10 år ca, en vil nu betegne mig selv så godt som rask. Er 30 år og har altså haft sygsommen som voksen også.

    Skriv evt. en mail, hvor jeg kan skrive til dig.

    Mvh
    Den anonyme
  • Indstillinger
    Hej Anja

    Jeg vil gerne hjælpe dig, hvis tiden stadig er til det. Jeg har haft anoreksi gennem 10 år ca, en vil nu betegne mig selv så godt som rask. Er 30 år og har altså haft sygsommen som voksen også.

    Skriv evt. en mail, hvor jeg kan skrive til dig.

    Mvh
    Den anonyme
  • Indstillinger
    hej

    jeg har haft anorksi for år tilbage, da jeg havde svært med at tackle mit liv og især min sygdom med kroniske smeter i ryg og nakke og andre ting og har haft flere perioder med tilbagefald.
    Først i dag ca 8 år efter det startede har jeg det ret godt med min krop, men jeg har snakket med LMs landsforeningen mod spiseforstyrrelse og de siger at man aldrig blir helt rask, man lærer at leve med detmen det vil komme tilbage i perioder af ens liv men selvfølgelig i mindre grader.
    Hvis du vil have mere information så besøg deres hemmeside :
    http://www.spiseforstyrrelser.dk/script ... efault.asp

    held og lykke :)
  • Indstillinger
    Hej

    Hvis du stadig er ved at skrive opgave, så vil jeg gerne hjælpe dig.
    Jeg er 25 år og helt rask i dag. Det er ca. 4 år siden, jeg kom ud af anoreksien. Jeg havde anoreksi igennem 6 år. Jeg var indlagt mere eller mindre uafbrudt i 3 år.
    Skriv din mail. Så kontakter jeg dig.

    KH Sofie
  • Indstillinger
    Hej.. Jeg er en studerende på pædagog seminariumet, som skal skrive om spiseforstyrrelser, og kunne godt tænke mig at finde nogle der har haft det tæt ind på livet, som kan fortælle mig om det???

    Nogen der kan hjælpe?

    Mvh.
    Pernille
    email: tekrus7@hotmail.com
  • Indstillinger
    Hej, jeg har lige skrevet en mail til dig.. Har været syg i 10 år, i behandling i 7 år og er desværre stadig ikke rask..
    Mvh.
  • Indstillinger
    jeg vil også gerne hjælpe. haft anoreksi i 10 år. er stadig syg, men i bedring.
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Jeg vil gerne hjælpe, hvem end det måtte være, med hvad jeg kan, i forhold til bekæmpelsen og forståelse af anoreksi. Jeg har lidt af anoreksi i mange år, men er rask nu; har været rask i nogle år nu. Og det er fantastisk dejligt. Jeg kan kontaktes via mail: megil03@student.sdu.dk
  • Indstillinger
    Nogle der stadig er interesseret i at besvare nogle spørgsmål? :)
Log in eller Registrér for at kommentere.