Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tape problemer med abena produkter

Redigeret 22 september, 2009, 12:11 i Inkontinens
Hej

Jeg har en bevilgning kørende igennem kommunen hvor jeg får bleer fra Abena.

Har dog et større problem med bleerne da tapen har en tendens til hele tiden at gå op, som om det ikke kan sætte sig godt nok fast på 'stof' belægningen.

Hvad gør i for at sikre tapen bliver på sin plads?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg bruger også produkter fra Abena - men jeg syntes ikke jeg har problemer med at tapen går op om dagen, men jeg har engang imellem det problem at tapen om natten kan blive våd i den ene side og den derfor springer op og ikke længere "klistre". Problemet er at jeg ofte falder i søvn på siden og selv om det er en Abriform XL (43068) som er en meget kraftig sugende ble kan jeg alligevel godt have uheld i sengen - men generelt er jeg yderst tilfreds med produkterne fra Abena og deres levering osv. virker perfekt.
  • Indstillinger
    Hej jeg er også en mand med en bevilling på produkter fra Abena, med hensyn til problemet med at bleen bliver våd i siden så kan det skyldes at tissemanden ikke ligger nede mellem benene, det er trods alt der bleen suger best, med hensyn til at tapen slipper så kan du som jeg bruge et par netbukser, det er et par trusser der er lavet af elastikstof, de holder fint sammen på bleen, jeg bruger dem selv om dagen. det bivirker samtidigt at bleen sidder til kroppen, så den bliver mindre synlig gennem tøjet.

    Med hensyn til du af og til får uheld med at sengen bliver våd, så kan du hos Jysk sengetøj købe et frottelagen som har en gummibagside man kan ikke på nogen måde se det ikke er et ganske almindeligt lagen, det vil du kunne bruge i sengen så den ikke tager skade.

    Jeg håber disse oplysninger kan være dig til nytte, skulle der være noget du vil have svar på så har jeg en mail der hedder blebruger@live.dk

    Vh. Blebruger
  • Indstillinger
    Jeg har også blebevilling på ABRI Form Large X-plus og jeg er enig i at tapen er dårlig. Jeg plejer at få dem med gammeldags plasticyderside for de klæber bedre til det end til stoffet - som er klart dårligt! Hvis det sadig er løst så bruger jeg et par sikkerhedsnåle med bamser på :-)
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg bruger også bleer fra Abena og har kun sjældent haft problemer med tape på bleerne. Jeg bruger en bælteble som dagble og en ret stor ble som natble. Natbleerne har der aldrig været problemer med, men dagbleen kan gå op, hvis den er sat for stramt.

    Vh

    M
  • Indstillinger
    Hejsa..

    Jeg har også brugt abriform, large xtra +. Der var konstant problemer med tapen, også på den med plasticbagside. Jeg har fået ændret min bevilling til bleer fra mediq Danmark. Det hed Kirudan før. Deres tapebleer- Absorin holder bedre, de bliver siddende om natten. De er meget bedre trods "stofbafgside" Tal med kontinenssygeplejersken fra din kommune..
    Venlig hilsen Kasper..
Log in eller Registrér for at kommentere.