Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

seoquel medicin

Redigeret 13 februar, 2011, 05:46 i Skizofreni
Hej
Jeg er en pige på 28 år der har fået diagnosen skiofredni for 4 mdr siden. Har prøvet 3 forskellige slags medicin, og nu er jeg så kommet på seoquel, det ser ud til at virke og det er jo dejligt.
Men jeg har de negative bivirkninger ved medicin og det er at jeg har taget på og det er jeg ked af, ved det er noget med leve sundt, og spise masser af grønsager og det gør jeg allerede.
nogen gode råd udover eg er ved at ligge min kost om

med venlig hilsen
Sus

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Ja det er utroligt, hvordan det enkelte medicin kan påvirke en. Jeg tog ca 45 kilo på af risperdal, men er nu kommet på seoquel og er begyndt at tabe mig igen...så det er ikke helt til at sige, hvordan medicinen påvirker en...
    Men snak da med din psykiater/læge om det...jeg er sikker på, at de også gerne vil hjælpe dig, man bliver hvert fald kun mere negativ og ked af det ved at tage på...


    Tower
  • Indstillinger
    Jeg er også på Seroquel, men godt nok Prolong. Jeg har overhovedet ikke taget på eller noget, tvært imod. Min vægt gør som altid, taber mig og tager lidt på. Ikke det store, men det var nok også min kost der var noget galt med, som jeg nu har lagt om.
  • Indstillinger
    ja har selv taget 34 kg på .....men men men ,tænk over hvad det er du propper i munden ,det er jeg begynd på og drikker mindst 2 liter vand hver dag ,og ja man tager på ,men meget af det er også alt det chokolade osv man blir skør af at tænke på ,kan godt hAVE det sådan en slags tvangstanke omkring om alt det slik jeg har lyst til .. når trangen kommer til at vil æde :=) ja så stop op og mærk efter -er jeg virkelig sulten ,og er du det så spis noget sundt ,så sulten forsvinder ,for så er det også meget nemmere at styre den søde tand :=)
Log in eller Registrér for at kommentere.