Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

udskiftning af øjelinser

Redigeret 27 januar, 2009, 14:33 i Åben debat om øjne
jeg overvejer at få en :refractive lens exchange!!!Gerne i Ungarn eller Indien,da det er billigere her(ca.12-18000,mod Danm.35000,hos Memira)Er der en person her,som har erfaring med noget sådant,ISÆR komplikationer.Der er IKKE tale om alm.lasik,da jeg er68 år og for gammel til denne.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har grå stær eller tegn på det, kan du få det lavet herhjemme på det offentliges regning.

    Hilsen Hanne
  • Indstillinger
    Hej Hanne!!Tak for svar,nej,jeg er "bare"blevet så gammel(67)at jeg bruger briller,og ville så,gerne,have en laseroperation,men den hjælper ikke mere end et par år,derfor har jeg forhørt mig om andre muligheder,og Memira i ålborg mente at en "refractive lens exchange",hvor begge linser bliver udskiftet med kunstige vil give mig mulighed for at se klart ,på alle afstande,men jeg er lidt beænkelig,da der har været tilfælde hvor øjnene blev endnu dårligere og skulle dryppes resten af et"forhåbentligt"langt liv,og det er jo ikke særlig behageligt.Nu må jeg håbe på at en eller anden har erfaring med noget sådant,(at det er gået godt mener jeg)!!!,og at de vil fortælle det til mig!Tak for hjælpen.Leif
  • Indstillinger
    Hej Leif

    Den du har fået foreslået er faktisk (mener jeg) det samme som de udfører ved grå stær. Hvilken styrke har du?

    Hilsen Hanne
Log in eller Registrér for at kommentere.