Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Betændelse

Redigeret 28 september, 2010, 15:03 i Åben debat om hud og hår
Hej, jeg har et problem med at hver gang jeg får selv de mindste sår, rifter osv., så får jeg altid vildt meget betændelse i og kan slet ikke hele op. Der går tit mange uger/måneder før jeg er helet og bagefter får jeg virkelig grimme ar oig det er som om såret kommer igen

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad siger din læge til det ---har du fået undersøgt om du har en betændels-virus i din krop --brintoverilte er godt at rense såret med --men der er noget med at man ikke må overdrive brugen af dette middel
  • Indstillinger
    Har præcis samme problem, noget hjælp at hente...? Jeg ville meget gerne høre hvad du fandt ud af....?
  • Indstillinger
    Hej!
    Den moderne sårbehandling handler om en fugtig sårheling. Dvs. man lukker såret inde i en bandage, giver det ro og lader det hele indefra. Der fås forskellige plastre på apoteket.
    Du siger der er betændelse i? Dvs huden omkring såret er rød, varm, hævet og det flyder med betændelse?? Det kan også være en febrin hinde, der har lagt sig over såret. Man kan sige febrin er et forstadie til sårskorpe. Men syntes du skal tale med din læge om det, da der kan være en betændelses tilstand i kroppen.
    Hej fra Pia
  • Indstillinger
    Tænker også at et besøg hos lægen vil være godt. Der kan være mange grunde til at huden ikke heler - f.eks. vitaminmangel eller diabetes. Eller måske kan du bare ikke lade være med at pille i såret?
Log in eller Registrér for at kommentere.