Kopi medicin/Effexor
Hej er der nogen der har erfaringer med kopi medicin ? har lige erfaret
da jeg var nede på apotek at der er kommet noget meget billiger som skulle være det samme, jeg spiser/sluger 375 mg om dagen af Efexor, men syntes det nye kopi produkt har en anden virkning, jeg syntes jeg får de samme bivirkninger som da jeg startede på dem igen!
da jeg var nede på apotek at der er kommet noget meget billiger som skulle være det samme, jeg spiser/sluger 375 mg om dagen af Efexor, men syntes det nye kopi produkt har en anden virkning, jeg syntes jeg får de samme bivirkninger som da jeg startede på dem igen!
Kommentarer
Jeg har ikke selv erfaringer med Efexor eller kopier af det, men jeg har læst om det. Prøv f.eks. at se på:
http://www.depnet.dk/universe5/debate/3567/default.aspx
Det er ikke altid, at det kan betale sig at spare penge. Jeg håber, at du hurtigt finder en løsning.
Mange hilsner
Kameliadamen
Saskia
Du skriver at du tager kopimedicin af Efexor, dem du tager nu er mindre end tidliger.
Jeg vil gerne vide hvad de hedder, da jeg syntes de kapsler min mand får er enorm store og jo højre mg jo tykkere,de hedder Venlafaxin fra Orifarm
Jeg er meget spænd på dit svar.
Jeg har oplevet når jeg henter medicin til ham på apoteket, ser de stort på om det er samme mærke hvis der skal udleveres to forskellige styrker, så ved han jo ikke hvilken mærke der giver bivirkninger, derfor forlanger jeg at det skal være fra samme producent.
Min erfaring er, når jeg får depot Nitrotabletter af forskellig mg virker de bedst når de komme fra samme producent, og så mindskes bivirkningerne.
På forhånd tak for hjælpen
De hjerteligste hilsner
Rita
KrKa er vist firmaet ikke? Jeg tror nok jeg fik dem, du skriver om, en gang, og ja de ER store.
Hilsen
Saskia
Jeg har ikke selv erfaringer med kopimedicin, men jeg interesserer mig meget for problemstillingen, fordi jeg har det indtryk, at mange mennesker bliver svigtet, når de oplever, at kopimedicin ikke virker, og at de desuden ofte bliver talt ned til, fordi de får at vide, at kopien har nøjagtig samme virkning som det originale produkt.
Jeg fandt lige noget om emnet:
http://www.dpsnet.dk/fileadmin/web-file ... ps.doc.pdf
Mange hilsner
Kamelia
Er meget glad for din interesse omkring problemstillingen, og linket du henviser til er virkelig guld værd.
Tak! )