Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvor lang tid er kroppen om at reagere på eltroxin?

mit FSH-tal ligger omkring 6 - den må max være på 5 i forbindelse med fertilitetsbehandling.

jeg starter på eltroxin idag, men vil meget gerne starte på hormon og inseminationsbehandling allerede om 2 uger.

kan min krop mon nå at regulere sig???

mvh
en meget fortvivlet, barnløs og nu også stofskifte patient

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej ny.
    Ved behandling af for lavt stofskifte indtræder den fulde virkning først efter 4 - 6 uger.
    I forbindelse med dit høje TSH tal - skal du have Eltroxin - og det er derfor ikke sikkert, at det er den rette dosis du får. Der kan være nogle små justeringer førend dit stofskifte ligger i niveau. Hvor meget Eltroxin skal du tage?
    Held & lykke med behandlingen.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Indstillinger
    Uha, det er lang tid... jeg har kun 10 dage, hvis jeg skal starte fertilitetsbehandlingen til tiden. Men det ser ud til at vi hellere på vænne os til tanken om at det først bliver til marts...

    Jeg startede i fredags på 50 mikrogram. Den første blodprøve skal tages i næste uge, så må vi se om værdierne har ændret sig.

    Jeg er spændt på om jeg kan mærke en forskel. Jeg tror ikke jeg kan mærke nogle gener ved stofskiftet... jeg har taget rigtigt meget på efter jeg holdt med p-piller, også uden jeg helt forstod det - og jeg fryser meget og er meget træt, men for pokker, det er jo vinter, så det er der jo ikke noget specielt underligt i ;o)
    (jeg tror mit stofskifte er kommet i ubalance pga p-pille-stop, min krop var helt ødelagt den første måned)

    knus.
  • Indstillinger
    Hej ny.
    Jeg kan godt forstå, at du har svært ved at vente til at komme i behandling.
    Men du er først startet i sidste uge på Eltroxin og allerede i næste uge skal du have taget blodprøver. Det vil slet ikke nå, at vise det korrekte stofskiftetal.
    Lige nu må du tænke på dig selv og se at komme i niveau med stofskiftet.
    Jeg tror, at det vil blive utroligt hårdt for dig, hvis du på nuværende satser på barn.
    Du kan have svært ved at blive gravid og risikoen for abort vil sikkert blive øget p.g.a. det lave stofskifte. Ventetiden: Er jeg gravid - og hvis: Hvad vil en abort ikke gøre ved dig. Det er jo både fysisk & psykisk nedslidende og meget frustrende. Det er en enorm stress faktor, som igen kan gå hen og påvirke stofskiftet. Vil du udsætte dig selv med det???
    Men stadig held og lykke med at komme i niveau med stofskiftet og håber at du inden længe kan komme igang på fertilitetsklinikken.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.