Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal jeg være forkølet resten af mit liv? - Er træt af det!

Hej allesammen.
Jeg har et seriøst problem, jeg er en 14 årig dreng. Og siden tjah da jeg var 10 år, fik jeg en mild forkølelse som jeg altid har været ligeglad med, ikke har lagt så meget til den, det var bare pudse næse hver 3. time eller sådan noget...
Årene gik, da jeg blev 12 år blev værre, var sådanset ligeglad. For jeg syntes ikke det var specielt generende, for i vigtige tider skete det heldigvis ikke.
Nu går jeg i 7 klasse, og er 14 år og har alvorlige Næse forkølelse. Jeg er slet ikke nogen form for syg eller sådan noget, jeg har bare noget galt min næse laver snot heletiden! Det bliver værre og værre for hverdag der går, ved ikke hvad der er galt.
Om jeg går med varmt tøj & hue ved jeg ikke, men tror heller ikke noget af det har en effekt på min næse men ved ikke.
Om jeg spiser sundt for mit immunforsvar skyld vil jeg heller ikke sige.
Om jeg er motion, nej. Er ikke speciel tyk.
Men jeg er ekstrem træt af det, og har altid brugt netdoktor som min læge hjemmeside år jeg havde feber, vidste aldrig man kunne lave en bruger og lave en debat.
Alle min venner har aldrig taget mig seriøs når det var tid til at pudse næse, nogle gange gjorde jeg det bare offentligt, og er også begyndt at gøre det indendørs selvom det pisse klamt der hjemme gør jeg det bare over alt, selvfølgelig er der ingen der ser det men orker ikke at gå ind i toilettet og pudse næse... Det sker for ofte, nogle gange kan det ske lige når jeg har tømt næse bordene. Det som om, jeg har en form for sindsyg sygdom.
I skolen, er diktaterne og prøverne begyndt at blive mere seriøse og varer for langt tid, og er ikke istand til at pudse næse når jeg skal. Selvfølgelig kan jeg pudse næse i de normale timer, men det må jeg ikke i prøverne og gør mig ikke i stand til at koncentrere mig, sidste gang fik jeg 7 vilket jeg er ret glad for når jeg havde voldsom næse proppet op.
Hvad skal jeg gøre! HJÆLP MIG :( vil gøre alt for at dette går væk. Og jeg kan være istand til, at kunne trække vejret med næsen ligesom da jeg var en lille dreng.
Håber i kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det kan være at du har en skæv næseskillevægsfejl.
    Se evt. her http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... gsfejl.htm.

    Er lige blevet opereret for dette for 3 dage siden. Det gør nass de første par dage efter operationen, men det er til at holde ud nu.

    Prøv at bestille tid ved en øre-næse hals specilist, dette kan gøres flere steder uden læge erklæring. Undersøgelsen er u-kompliceret og tager under 20 min.

    Da det kun er 3 dage siden at jeg blev opereret, kan jeg ikke sige noget om resultatet.
  • Indstillinger
    søde ven--når du har haft det så længe ,syntes du så ikke det er på tide at gå til læge og få det undersøgt ----det kan være overfølsomhed-for noget i luften --det kan være bihule-betændelse som er ved at blive kronisk -det er ikke godt at vide hvad det er ---derfor kom nu til lægen --hvad siger dine forældre ---du finder aldrig nogen pige hvis du render rund og pudser næse ustanselig ----hele dit liv
    du mangler måske lidt vitaminer og sund kost----kom nu op af stolen det er kun øre-næse lægen der har svar på det
    venligst
Log in eller Registrér for at kommentere.