Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gluten allergi...

Redigeret 24 august, 2009, 05:22 i Allergi
Jeg er en kvinde på snart 25... Jeg har nu haft konstante mavesmerter et halvt år og er røget ud og ind af sygehuset uden noget resultat af alle de undersøgelser jeg har været igennem... Jeg blev derfor videre sendt til en scanning i Nyborg som viste at jeg har for meget luft i mine tarme og at det tyder på gluten-allergi... Hvad gør de nu for at være helt sikre på om det er det???
Jeg skal til læge igen midten af næste uge for at finde ud af hvad jeg skal!!! er der andre der har prøvet det og give mig nogle gode råd!!!! Jeg har nu ( næsten ) holdt mig fra gluten i 3 uger og det tyder på det er det...

Mange hilsner MissMadsen25

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har selv meget god erfaring med AllergiKompagniet. Jeg vil lige "advare" dig om at det lyder meget mærkeligt hvis du læser på hjemmesiden. Men prøv det nu alligevel, du vil blive overrasket :-)
    Jeg troede ikke selv på det i første omgang, men under en behandling måtte jeg tage alle mine ord tilbage, for det virkede jo - på en mærkelig måde.

    http://www.allergikompagniet.dk
  • Indstillinger
    Kviksølv ødelægger specifikt det enzym, som skal nedbryde gluten og kasein (ostestof, som findes i mælkeprodukter).
    Så måske skulle du overveje at blive testet for kronisk tungmetalforgiftning.
    Bemærk venligst at dette foregår hos privatpraktiserende læger, da test for kronisk tungmetalforgiftning endnu ikke foretages i det offentlige danske sundhedsvæsen.

    Selvom du måske ikke har amalgam i tænderne, så kan du været eksponeret for kviksølv gennem vaccinationer, fra din mors amalgamfyldninger fra dengang du var foster eller blev ammet eller fra miljøet.

    Held og lykke med jagten på årsagen til dit problem.
  • Indstillinger
    At være cøliaki-patient(glutenallergi) i dk er ikke det nemmeste.

    Jeg er 25 og lider også af cøliaki, men jeg har ikke kunnet få det "medicinsk" konstateret. Jeg har fået kikkertundersøgelse og biopsi, men der kunne lægen ikke se noget -jeg ved dog at jeg har det, det er nemt at se og mærke på kroppen efter et par uger på glutenfri diæt.
    Men hvis du får det "medicinsk" konstateret kan du få støtte fra det offentlige da udgifterne til glutenfri kost er store.
    Vær også obs på at du også kan lide af laktose intolerance.

    jeg har nogle ting jeg kan anbefale dig:

    1) cøliaki foreningen i danmark. Et godt netværk og der er mange nyttige informationer. På siden kan du bl.a. se en liste over butikker der sælger glutenfrie produkter samt hvilke varer du skal være opmærksom på kan indeholde gluten(selv om det er ulogisk, f.eks. cornflakes!).
    http://www.coeliaki.dk/

    2) Hvis du har mulighed for det, så er der en del penge af spare hvis du handler ind i sverige eller tyskland. Jeg tager selv til malmø og handler i Coop Forum, hvor udvalget er meget stort(større end i dk) Pga. del lave svenske valutakurs er prisen under det halve af hvad den er i dk. Der findes også en del tyske hjemmesider der leverer til dk(google "gluten frei")

    Jeg håber det hjælper dig lidt på vej i det nye glutenfrie liv. :)
  • Indstillinger
    Jeg har selv i et par år nu lidt meget af mave problemer, det er dog blevet være inden for det sidste år, jeg er meget tynd, træt har en meget oppustet mave, og mange smærter, min læge vil ikke rigtig gøre noget endnu. Jeg har nu gået med tanken om glutenallergi, hvad kan jeg gøre er helt ny.

    Hilsen Sus
  • Indstillinger
    Jeg har også selv lidt en del under luft i maven og blev også undersøg. Jeg blev velogmærket også anbefalet at ændre mit kost - til glutenfri. Siden jeg ændrede mine kostvaner til glutenfrie produkter er jeg blevet meget glad, da jeg er slippet af meget luft i maven.

    Her kan du finde lidt om glutenfri: http://www.coeliaki.dk/
    Her køber jeg mine glutenfri produkter http://www.netspiren.dk/pl/Foedevarer-G ... r-423.aspx

    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.