Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjæp til hvordan sex også kan være.

Redigeret 31 januar, 2009, 10:29 i Åben debat om sex
Jeg har været ude for en færdselsulykke, hvor mit underliv blev ødelagt. Jeg er opereret mange gange, med det resultat at det ikke altid er muligt for mig at fuldføre den seksuelle akt.
Før ulykken havde jeg ingen problemer, hverken med lyst eller følelser, nu kan jeg godt blive seksuelt opstemt, men med en skede der ikke fungere fuldt optimalt og hvor følsomme områder ikke er som de var før ulykken, kan mit seksuelle liv være svært.
For jeg har ingen ønsker om at det er slut med sex, jeg ville bare så gerne have hjælp til hvordan jeg kommer videre, nyder at få orgasme, men nu er det hårdt arbejde,her er det så jeg har brug for hjælp, er der andre som er i nogenlunde samme situation som kan komme med gode råd.
Jeg har fået en utrolig sød kæreste efter ulykken og jeg vil så gerne at vi kunne få et rigtigt godt og indholdelsesrigt sexliv, vi vil så gerne begge to, er gode til at tale sammen, men jeg tror at vi begge dybt inde har en angst for at gøre mere skade og jeg kan selv blive fustreret over at min krop ikke kan eller vil fungere som jeg ønsker.
Alle gode råd og ideer er velkommen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror desværre, du vil få utrolig svært ved at få noget konkret her i et debatforum.

    Umiddelbart tænker jeg på, at I skal have noget professionel hjælp. Jeg ved egentlig ikke, hvad det så skal være, måske en sexolog, men i første omgang synes jeg, du skal tale med en læge om det, der så kan henvise dig til en specialafdeling, hvor du og din kæreste kan få konkret information om netop din tilstand; hvor skal der passes på, hvor kan man "køre løs" osv.

    I vil sikkert også der kunne få at vide, hvilke stillinger, der er gode for dig.

    Jeg håber, du trods alt kan bruge lidt af det her - selv om det er aldrig så lidt, jeg kan byde ind med.
  • Indstillinger
    jeg vil bare sige tak for dit indlæg, du har desværre nok ret i at mit tilfælde høre under det professionelle.
    Min oplevelse er bare at der mange andre end mig, der har store problemer pga. skader i underliv, lammelser af den ene eller anden art. Jeg har jo mødt mange andre mennesker på hospitaler, behandlingssteder og lignende.
    Der bliver der talt om alt det vi ikke kan og hvad vi kan, og det er altid de åbentlyse, det der kan ses, som vi taler om.....ikke det seksuelle
    Det er bare så svært at tale om også for mig.
    Feks. har jeg valgt at være åben om at jeg bruger kateter.
    At jeg har diverse problemer med mit underliv pga. af en ulykke.
    Jeg ville bare så gerne at der var andre med lignende problemer vedr. det seksuelle, der ville skrive om hvordan de klare sig.
    Engang imellem er det trættende at tale med proffesionelle, for så bliver jeg ved med at være i behandlingssystemet, jeg ville så gerne at vi kunne være åbne om hvordan vi klare os seksuelt.
  • Indstillinger
    Kæreste,

    Jeg kan bestemt følge dig – og så naturligvis ikke, da jeg ikke har de samme problemer inde på livet.

    Jeg har en ledsygdom, og i perioder kan det bestemt også for mig være vanskeligt – både seksuelt og på alle andre områder, men jeg er ikke bare tilnærmelsesvist på linie med dig – det ved jeg.

    Jeg kan også følge at det må være anstrengende at det altid skal være de professionelle, man skal søge hjælp hos. På den anden side troede jeg – naiv som jeg åbenbart er – at man faktisk også får hjælp til det seksuelle, når man som dig netop må tænke helt og aldeles anderledes. En god ven fik for nyligt ny hofte, og han fik helt automatisk en information med hjem fra sygehuset. I dit tilfælde er det jo ikke nok med en piece og en standardinformation, da sådanne skader jo i hvert tilfælde er individuelle, men det forbavser mig nu alligevel, hvis ikke du er blevet tilbudt noget hjælp.

    Derfor tror jeg heller ikke, du kan få konkret information præcis til dig her på siden,men jeg vil bestemt ønske for dig, håbe for dig og hermed opfordre andre med skader i underlivet om at skrive og fortælle om, hvordan og hvorledes de klarer deres seksualitet – for du har fuldstændig ret, åbenhed er den bedste vej frem.

    De bedste tanker,
Log in eller Registrér for at kommentere.