Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Computer-motion er et hit

Redigeret 1 august, 2009, 09:58 i Motion
Kære alle debattører

Har I læst det nyeste om computer-motion? Forkvinde for Multimedieforeningen, Anette Jacobsen udtaler:

”Der er kommet en trend i befolkningen og medierne med bevægelse. Vi skal røre os mere, spise sundt og dyrke motion. Det har spiludviklerne taget til sig og kommet frem til mange sjove måder at bruge spilkonsollerne på. Det er jo rent faktisk sjovt at stå og hoppe og danse foran skærmen, og det er noget, der er kommet for at blive,” siger hun.

Læs hele nyheden her:
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... M=1&Y=2009

Som andre debattører også har nævnt her på debatten, så er en af side-effekterne af denne trend, at de praktiserende læger fortæller, at der på det seneste er opstået deciderede wii-relaterede sygdomme, som flere og flere patienter klager over.

Har I mon prøvet computermotion? og har I haft problemer med fysikken på grund af det?

Skriv dine kommentarer og erfaringer her i debatten.

Mange hilsener
Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    hejsa. Ja en halv gammel indlæg her. Men kan da lige smide lidt info vdr. HAr selv prøvet Wii. Og den er sjovt den første time. Men derefter (alle jeg kender der har denne maskine) ender med at side på deres flade og vippe med håndfladen. Så det virker ikke helt 100%. men selfølgelig dem der sætter sig fuldt ind for at bruge det som det skal vil jeg tro på får noget ud af det. Men Wii fit' synes jeg personligt bare er træls. Et bræt der er alt for småt du skal hoppe rundt på.

    Men (microsft har nu også taget ideen til sig med deres kommende Project Natal til xbox 360.

    http://www.xbox.com/en-US/live/projectnatal/
    (officiale Natal hjemmeside.)

    Det eneste du skal bruge uddover maskine (og spil) er et lille kamera, der både opfanger dine bevægelser, angsigt og stæmme. Så her skal du virkelig bruge din krop. Fks kan man sætte sig i et slag kung fu mod din læremester. Så skal du jo bruge arme til at slå. Men er du sej, så laver du da et rundspark. Hele kroppen kan bruges.
    Fodbold. Spark eller hop efter bolden.
    Og ingen måtte, controller eller lign skal du holde styr på. Den ide er jeg skam med på. Det er da klart bedre at motionere på den gammeldags metode. Men dette kan smide lidt sjov i. (alle de skeptiske) Jovist det er noget der kommer til at bære nogle fejl. Men intil videre har de da overgået Wii 100% Så dem tager jeg med mig intil de bliver løst.

    Så jo. Motion via computer. Helt klart. Som mig. Lider af angst. Har ikke rigtig lysten til at rende rundt i et motion center. Og løbeture er kedelige...

    Men at få lov til at springe rundt i hele stuen for at slå en virtuel Kung fu mester. Det lyder som sjov.

    MEn ja det er bare min mening. Og håber det er ok at smide det link ind der.
Log in eller Registrér for at kommentere.