Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kom udenom vinterdepressionen

Det kan være svært at komme igennem den mørke vinter, og flere end 400.000 danskere lider af en decideret vinterdepression. Læge Jerk W. Langer anbefaler ikke at tage antidepressive midler men derimod at starte med motion og at få rigeligt med dagslys, der i høj grad præger humøret.

Læs hele nyheden med flere af Jerk Langers gode råd:
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... M=1&Y=2009

Hvad gør I selv for at undgå vinterdepression?

Mange hilsener
Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om det var en vinterdepression eller en gennerel depression jeg havde i vinters da min tristhed startede, jeg kunne ikke komme ud af den og jeg kunne ikke være glad når min mand kom hjem og når mine børn var hjemme, min mand kunne ikke fåstå det, troede det var ham der var noget galt med, men jeg kunne ikke fortælle hvorfår jeg gik og var så trist, måske den mørke tid og så meget andet. min mand jog mig til læge, og jeg fik den besked at jeg skulle dyrke motion og lave noget sammen med min familie. eftersom jeg hverdag gik tur med vores hund og det var det eneste motion jeg kunne overskue, viste jeg i hvert fald at det hjalp ikke, og det var begrænset hvad vi som familie kunne lave sammen da vi var igang med at bygge hus, som min mand selv stod for, og derfor brugte al fritid til det.

    Men jeg tænkte at det nok forsvant når det blev forår og lidt mere lyst, sådan havde jeg det alle de ander år, jeg blev mere glad og fik mere energi når foråret satte ind. Men nej ikke denne gang. nu er vi snart i juni mdr. og det er desværre bare blevet være og være. jeg er startet i samtale terapi hos min læge, så nu må vi se om det kan hjælpe mig.

    med venlig hilsen sorensen
Log in eller Registrér for at kommentere.