Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tankeændring

Redigeret 17 december, 2009, 13:02 i Åben debat om overvægt
Hej.
Jeg har været slankeskole på mit job, der lærte vi at, for få varigt vægttab, skulle vi have ændret vores tankegang.
Jeg har sagt til mig selv, at jeg kun skal tage én portion mad til hvert måltid, da den anden portion, smager af det samme og jeg har ikke behov for den.
Jeg har siden midt i november, tabt mig 6 kg.
Håber andre kan bruge dette råd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Fynbopige

    Tillykke med vægttabet! og det er bare et rigtig godt råd, du kommer med. Jeg læste også et andet sted, at mennesker spiser dét, der er. Så hvis man bliver præsenteret for en lille tallerken, så spiser man den - og så er det fint nok. Og får man en større tallerken, så spiser man den! Så jeg tror virkelig det er en god idé at regulere på ens indtag af fødevarer ved enten bare at tage én gang eller mindre portioner.

    Rigtig meget held og lykke med vægttabet fortsat!

    kh Blyant
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har de første dage, hvor jeg kun tog 1 portion, kun taget almindelig portion. Der gik kun et par dage, så blev portionen lidt større, jeg var jo klar over, at jeg havde sagt til mig selv, at jeg kun skulle have én gang. De er nu kommet ned i normal størrelse igen. Jeg kan godt se, at det er smart, at have en mindre tallerken.
    Jeg har begyndt at lave en "Forbrændingssuppe" der tager jeg et krusfuld som forret. Jeg får så nogle grøntsager, på den måde, selvom jeg har til hovedretten også, de fleste dage.
  • Indstillinger
    Jamen mange gange tillykke med det...
    Det var sgu flot, du kunne ændre din tankegang(tanker)

    Jamen du lyder jo så god til at ændre tankere, og du har
    tabt dig 6kg med det.. Jeg tænkte på om du kunne hjælpe mig
    med ændre min tankegang, da jeg har et problem med min tankeændrig.
    Jeg ville gerne tabe mig 11kg, og før jeg kan det skal jeg ændre min tankegang. så jeg ville blive rigtig glad hvis du kunne hjælpe :-)

    Hilsen her fra!
    og god jul & godt nytår !
Log in eller Registrér for at kommentere.