Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Underligt vægttab

Redigeret 19 januar, 2009, 12:11 i Åben debat om overvægt
Okay jeg er ikke helt sikker på hvor dette indlæg hører til, så jeg prøver her.

Jeg er en 22 årig rimeligt sportstrænet fyr. jeg har ligget med en vægt omkring de 80kg igennem et par år nu. Men inden for den sidste måned har jeg tabt mig 10,8 kilo. Så jeg nu vejer 69,8kg. Jeg spiser det samme som jeg plejer, jeg dyrker ikke mere motion end jeg plejer. alligevel taber jeg mig helt vildt. jeg syntes ikke rigtigt at kunne mærke nogen forskel i styrke eller energi.

Det skal siges at kort inden jul fik jeg konstateret kyssesyge, men jeg har været totalt upåvirket at det og har intet kunne mærke, jeg har derfor stadig dyrket motion(ungået kontakt sport) og drukket i weekenderne osv.

Kan det være det der har fået mig til at tabe mig 10,8kg på lidt under en måned? eller hvad pokker sker der?

Kommentarer

  • Hvorvidt det er det rigtige sted eller ej er ligegyldigt, men et vægttab på næsten 11 kg på en måned, kan betyde mange ting - og det kan du ikke få svar på i et debatforum.

    Jeg synes, du skal smutte ned til lægen - det kan være, det har forbindelse med din kyssesyge, men det kan også være, det ikke har.

    Uden at du skal blive nervøs, synes jeg heller ikke, du skal vente for længe.
Log in eller Registrér for at kommentere.