Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underligt vægttab

Redigeret 22 januar, 2009, 03:41 i Sund kost
Okay jeg er ikke helt sikker på hvor dette indlæg hører til, så jeg prøver her.

Jeg er en 22 årig rimeligt sportstrænet fyr. jeg har ligget med en vægt omkring de 80kg igennem et par år nu. Men inden for den sidste måned har jeg tabt mig 10,8 kilo. Så jeg nu vejer 69,8kg. Jeg spiser det samme som jeg plejer, jeg dyrker ikke mere motion end jeg plejer. alligevel taber jeg mig helt vildt. jeg syntes ikke rigtigt at kunne mærke nogen forskel i styrke eller energi.

Det skal siges at kort inden jul fik jeg konstateret kyssesyge, men jeg har været totalt upåvirket at det og har intet kunne mærke, jeg har derfor stadig dyrket motion(ungået kontakt sport) og drukket i weekenderne osv.

Kan det være det der har fået mig til at tabe mig 10,8kg på lidt under en måned? eller hvad pokker sker der?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Thomas,

    Der er helt sikkert noget galt, når man taber sig så meget på så kort tid - og det endda uden at du har forsøgt at tabe dig. Jeg synes, at det lyder lidt voldsomt, at du træner selv om du har fået konstateret kyssesyge. Jeg var lige inde og tjekke i artiklen her på Netdoktor om kyssesyge, og der står, at man skal vente med fysisk aktivitet til 4 uger efter sygdommen er holdt op, du kan selv læse mere her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kyssesyge.htm
    Jeg tror, at det er en god ide, at tale med din læge om, hvorvidt det er en god ide at træne, når du har kyssesyge. Det kan måske give skader på din krop og måske være årsag til dit store vægttab?

    Venlige hilsener
    Trunte
Log in eller Registrér for at kommentere.