Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

glemt p-pille..?

Redigeret 19 januar, 2009, 08:07 i Prævention
hej.
jeg var hos min kæreste i lørdag, og vi havde så sex. Jeg beskytter mig mod gravidtet med p-pille som prævention og huskde at tage den søndag, MEN idag (mandag) glemte jeg det simpeltehen. Tager den cirka kl seks hver morgen og kan først tage den i dag kl 15.45, hvlket også betyder jeg har pletblødning resten af måneden.

jeg har hørt at det meget vigtig at tage p-pille også efter sex, så er der stor risiko for graviditet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Soulart
    Kan godt sætte mig ind i din panik nu hvor du har glemt din p-pille. Er der ikke en indlægsseddel i p-pille-pakken, du lige kan læse på og finde ud af, hvordan du skal forholde dig, hvis du glemmer en pille? ellres kan du måske lige ringe ned til din læge og spørge dem... jeg er slet ikke ekspert på området, så jeg tænker, at det var smartest enten at læse indlægsseddelen eller tale med nogen, der kender disse ting ud og ind.

    kh Blyant
  • Indstillinger
    Du skal passe på, for på nogle pakker står der nemlig at du bare skal tage den. Også selvom det er blevet tid til tage den anden. På dem jeg tager bla.Dianova, Diane Mite og Feminil mite står der at man sagtens kan tage 2 piller af gangen, hvis man skulle havde taget den ene et døgn før, men glemte det.

    Jeg vil så lige se, at jeg har prøvet at tage dem med ca. 10 timers mellemrum, fordi jeg glemte at tage dem til tiden, og har efterfølgende haft kvalme og opkastninger.
    Min søster har prøvet det samme. Man får det simpelthen SÅ dårligt. For selvom de er nogle bitte små piller, sp har de altså en meget stærk virkning på vores krop. Der skal helst være ca. 24 timers mellemrum mellem pillerne for at de virker som de skal.
    Hvis jeg var dig vil jeg nok ringe til min læge.

    Held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.