Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mig & min angst

Redigeret 18 januar, 2017, 02:23 i Angst
Mig & Min Angst

De kan ikke forliges ,jeg kæmper imod og den kæmper dobbelt imod
Den har været der næsten konstant siden 1999 dog en afbrydelse i 2002/2003
Da den besøgte mig første gang var det ikke med så voldsomme symtoner og svimmelhed,der lå jeg bare i min seng .
I i dag er jeg næsten konstant utilpas og svimmel på en meget mærkelig måde
Jeg har fået div piller mm men de hjælper ikke på mig og jeg vil ikke tage dem.
Jeg har altid været en livlig pige med mod på alt, nu hæmmer den mig så meget at jeg ikke tør at cykle/kører i bil over en bro tør ikke gå til Tandlæge som jeg ellers altid har gjort hver 3 mrd.
Massage har jeg også opgivet ! tænk nu hvis de fant en knude eller et eller andet.Min største skræk er dog blevet Lægen  ham besøgte jeg ellers flittigt ,men nu tør jeg overhovedet ikke,han finder en dødlig sygdom og jeg når ikke at leve mit liv fuldt .
Jeg er gift med jordens dejligste mand ,og vi kan ellers snakke om alt,her i weekenden fik jeg et kæmpeanfald i en dagligvarebutik ,det hele svimlede for mig han kunne se det må mig og vi kom ud af den Fucink butik og kørte hjem af,han krammede mig ømt og blidt på vejen hjem ,vi talte lidt om mit anfald! Men om aftene eller næste dag ingen ting.
Jeg ved hans problem er meget at han er sindssygt bange for jeg falder igen og ikke kan rejse mig.
Og derfor måske ikke vil bringe det for meget på bane igen. .carsten-vagn-hansen. Har jeg lige læst et stykke om han anbefaler dette: Nogle mennesker får panikangst, hvor de ofte er bange for at dø. Her hjælper ofte kun behandling med antidepressiv medicin, og her vil jeg anbefale, at man først anvender hyperikum, fx Velzina, Modigen eller Calmigen.
Er her nogen der har erfaringer med dette

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej, Jeg har læst dit brev, og fæstner mig ved at du skriver at du konstant svimmel og underlig på en sær måde. Sådan har jeg det også for tiden, kan du uddybe det mere.
    Jeg har dage hvor jeg næsten ikke kan gå rundt, uden at være svimmel og have "gummiben" Samitidtig har jeg næsten konstant en følelse af at "falde", min krop svag, er vist det tætteste jeg kon komme det.
    Jeg tager ikke medicin, kun noget beroligende til "slemme" tilfælde. Men har fået antidepressiv i 15 år on and off.
    Kender ikke til natur medicin i denne forbindelse, men har læst at man skal passe på, hvis det indeholder perikon, for det kan gå ind og ødelægge virkningen af anden medicin man evt. tager.
    Venlig hilsen Lotte
  • Indstillinger
    Hej igen
    Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare min svimmelhed
    Noget med jeg ikke føler der kommer ilt til mit hovede også er jeg mærkelig svimmel og sejler rundt,det summer i mine fødder og hænder og jeg er pisse bange
  • Indstillinger
    Har spist Velzina de sidste 14 dage ,den første uge 2 pr dag efterfølgende 1 og kan kun sige det har taget toppen af min grimme angst ikke så svimmel mere humøret er blevet lidt bedere :-)
  • Indstillinger
    Hejsa

    Rart at vide at der er andre der også har det ligsom mig...
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er lige startet i en terapigruppe på Riget for panik angst. Her er hvad vores terapeut sagde vi skulle læse til næste gang... Jeg tror det vil kunne hjælpe dig rigtig meget.

    klik på linket

    http://www.sebastian-swane.dk/Download/ ... ndssyg.pdf

    Det er rigtig godt og handler om hvad angst er og hvad den gør ved kroppen:)

    Håber det hjælper
    Christina
  • Indstillinger
    Tak for det . jeg vil printe det ud og have det til min godnat læsning
    Men føj hvor er den angst dog grim
  • Indstillinger
    Vil bare lige sige tak for linket du lagde ud! Det hjalp mig meget da det også beskriver den uvirkelighedsfornemmelse jeg har under angst, og det kan være svært at finde detaljer om dette andre steder

    Så mange tak :)
  • Indstillinger
    Hej. Jeg havde selv sidste år en periode med angst hvor jeg simpelthen var så bange for en konkret sygdom der gjorde at jeg troede jeg skulle dø, trods der ingen anlæg var for den pågældende sygdom.
    Det der hjalp mig igennem en del af min angst var at tage fat i angsten og simpelthen gå til lægen få undersøgt om jeg havde sygdomen. Det vidste sig - selvfølgelig - at jeg ikke havde det og med et begyndte mig angst stille at fortage sig. Jeg har stadig anlæg for det og bange for at få sygdommen, men holder mig opdateret med hvor sjælden sygdommen er og tager mine forholdsregler. Bare et lille råd, da jeg tror det vil hjælpe dig at gå til lægen, gå til tandlægen, gå over vejen, gå ned at handle osv.
    Held og lykke :-)
  • Indstillinger
    Jeg kender det så godt. Føler at jeg sejler rundt og har gjort det igennem den sidste måned. Når jeg dyrker motion føler jeg mig slet ikke svimmel, hvilket jo beroligere mig lidt. Jeg har angst, primært sygdoms- og dødsangst og derfor giver alle de her symptomer mig en kæmpe uro i kroppen. Bliver så nervøs for om der virkelig er noget alvorligt galt.
    ;(
Log in eller Registrér for at kommentere.