Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget ofte mellemørebetændelse...

Hej med jer, her på netdoktor.

Som det fremgår af min overskrift, har jeg ret ofte mellemørebetændelse. Bare i løbet af 2008, havde jeg det hele fire gange :-( Når jeg spørger min egen læge, om en mulig årsag siger han; Det er sikkert PGA dit job som post. Spørg hos en ørelæge, her har du noget penicillin. (det er min opfattelse, at han har en iq under 100 ) :P

Det svar kan jeg ikke bruge til så meget, kan heller ikke lige få det til at give nogen mening at det skulle være mit job der er årsagen, så er helt holdt op med at spørge til det.

De 4 gange sidste år, fik jeg primcillin 800mg. Da jeg spørger til om ik man kan ske at blive immun over for det, når nu man tager det så tit, siger han bare; Det sker så sjældent, med denne her type penicillin. Jeg forsøgte mig så hos en øre,næse og hals læge. Men jeg fandt til min overraskelse, at det ikke er bare lige, at få en tid :-(

Er der nogen, som har erfaringer med mine to nedenstående spørgsmål???

spørgsmål:

1. Er der en mulig grund, (udover at jeg arbejder udendørs) til at jeg har det så tit?

Kan jeg blive immun, over for primcillin, når det indtages så ofte? I såfald er der så et alternativ?

Håber på nogle gode svar. Mvh en ret fustret post...

P.S. Jeg spiser selvfølig mine daglige vitaminer... :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg lider, som dig, også tit af mellemørebetændelse.
    Hos mig skyldes det at mine øregange og eustatiske rør (stavefejl?) er lidt kringlede. Derfor skal der ofte bare en lille forkølelse til at jeg har problemer med ørene.
    Jeg har lært at hvis jeg trykudligner (ligesom når man flyver) ofte når det er under opsejling kan jeg undgå det ca. hver 2. gang og det er jo også værd at tage med.
    Med hensyn til Primcillin'en ved jeg bare hvad der står, nemlig at den er svær at blive resistent overfor. Måske fordi den er smalspektret ?

    Mvh.

    Peter
  • Indstillinger
    Hvis jks har en læge med en IQ på under 100, bør han da skifte læge, dog synes jeg at rådet om at komme til en ørelæge virker ret fornuftigt - det er da også mit forslag, så grunden til den gentagne mellemørebetændelse kan blive ordentligt kortlagt, også selv om det måske tager sin tid at komme til.

    Så vidt jeg er orienteret, så er grunden til at man (læger) ikke bare uddeler penicillin til højre og venstre - bare ved den mindste mistanke om betændelse, netop er at man godt kan blive resistent over for det, hvorfor det kun skal gives, når der ikke er andre muligheder.

    Jeg tror ikke, man får mellemørebetændelse af at arbejde ude, men det er da altid en god ting at sørge for en fornuftig hue - også selv om den måske ikke ser smart ud.

    F.eks. mange unge piger døjer med blærebetændelse den ene gang efter den anden, fordi det er smart at være mere eller mindre bar der nede, selv om det er hundekoldt. Så lige præcis det er et frivilligt valg.

    I øvrigt hvis du spiser en god, sund, varieret kost er der som ingen grund til også at tage vitaminpiller.
Log in eller Registrér for at kommentere.