Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Ibuprofen Actavis

Hej alle sammen
Jeg kunne ikke finde andre steder at placere dette emne.
Jeg er fornylig begyndt at tage Ibuprofen Actavis 400 mg, da jeg har fået hold i nakken. Siden jeg er begyndt at tage dem, føler jeg, at jeg har haft mere energi. Normalt når jeg kommer hjem, ser jeg fjernsyn og falder så i søvn og sover et par timer og eftermiddagen. Her i nat fik jeg også kun tre timers søvn og jeg har arbejdet 9 timer, men alligevel føler jeg mig ikke træt og er fuld af energi.

Er der en sammenhæng mellem mit energioverskud og min indtagelse af disse smertestillende piller, eller er det bare noget, jeg bilder mig selv ind?

På forhånd tak for alle svar :)

Kommentarer

  • Ja, det tror jeg. Har samme oplevelse med Ibuprofen. Fik det i forbindelse med tandpine.
    Plejer om morgenen, at være stiv i hele kadaveret og skulle have mindst 2 kopper stærk kaffe, før jeg følte mig nogenlunde i live, det blev selvfølgelig ok i løbet af dagen. Når jeg kom hjem måtte jeg ikke sætte mig ned, for så kom der ikke mere ud af den dag.
    Da jeg så tog Ibuprofen for tandpinen, skete der en radikal ændring. Hoppede ud af senge om morgenen. Da jeg kom på arbejde og vi skulle holde kaffepause, kom jeg i tanker om, at jeg helt havde glemt kaffen i morges!
    Og hjemme, jeg havde slet ikke tid til at sidde ned, der var meget der skulle gøres. Omgivelserne lagde også mærke til det og begyndte at blive mistænksomme. Jeg kunne høre, hvad de tænkte: Er han begyndt at tage speed, eller andet.
    Ja, man kan sige at jeg er på Ibuprofen. Men der er også en lille mand i baghovedet der har givet sig til kende. Effekten af det, både på mig og dig er formidabel og det skulle virke mod smerter og gigt. Men er vi i gang med at indtage en eller anden form for narkotikum? Det skulle være et ikke-steroid. Og der er ihvertfald ikke nogen rus forbundet med det.
    Det kan være andre ved mere om det. Virkningen er til at tage og føle på.
  • Efter at have læst jeres indlæg, er den første tanke der falder mig ind.... Er det ikke helt naturligt, at alle de energier der før blev bundet i smertene, nu giver energi. Meget opslidende og anspændende at have smerter dag og nat. Mange spændinger er ofte på det ubevidste plan og spænder vi et sted i kroppen, følger andre spændinger med, uden vi tænker nærmere over det. Når arbejdsdagen eller andre gøremål er klaret, først da giver vi kroppen lov til tiltrængt hvile. Hvis nattesøvnen er bedret og muskulaturen mere afslappet, synes jeg da det må være en god bivirkning, hvis jeg kan kalde det sådan. Det er da både glædeligt og tilfredsstillende, at have flere energi, så der også er energi på den hjemlige front. Måske synes i min tankegang lyder helt forkert?
    M.v.h. Chindi
  • Jeg er blevet sat til af min læge at indtage 1600 mg Ibuprofen Actavis om dagen. Jeg syntes det er noget fis. Får de vilde svedture af det, og kvalme bla.
    Og aller fedest ved det hele. Hjælper de ikke en brik på min skulder, som jeg har haft problemer med i lidt over et år.
    Har spurgt efter Binyrebarkhormon. Det ville hurtigt kunne fortælle dem, og det er en betændelses tilstand. Eller der er noget alvorligt galt med skulderen.
    Så nu efter et år får jeg lov at komme til scanning.
    Fuck det her system, det sutter det syge pik!
Log in eller Registrér for at kommentere.