Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sæd tælling???

Redigeret 20 januar, 2009, 14:57 i Åben debat for mænd
Er der nogen der ved, hvad det hedder når man skal til lægen for at undersøge ens sæd for at finde ud af mængde af Y og X kromozomer??

Er der nogen der ved hvad undersøgelsen af x og y kromozomer hedder ? Dvs den undersøgelse som kan fortælle mængden af x og y kromozomer ?
Altså,at finde ud af man er bedre til at lave drengefostre eller pigefostre

Hilsen TimTim0

Kommentarer

  • Indstillinger
    Undskyld, jeg er bare lidt nysgerrig - hvis du skal til lægen og have det undersøgt, hvorfor kan du så ikke bare få navnet på undersøgelsen der?

    Hvorfor er det vigtigt at vide dette navn?

    Og - mere nysgerrig :-) Hvad skal du i grunden bruge en sådan undersøgelse til?

    Jeg mener, hvad skal du bruge det til, hvis du får at vide, at du er bedst til f.eks. drengefostre - det er jo ikke ensbetydende med, at du ikke får en pige - eller udelukkende ender med at få piger? Der skal jo kun en sædcelle til.

    Her er jeg udelukkende nysgerrig, så undskyld min indblanding.
  • Indstillinger
    Kære nysgerrige ..
    Det gør intet at være nysgerrig , det skal du overhovedet ikke undskylde for .. Grunden til dette spørgsmål , er fordi jeg selv er nysgerrig angående dette emne ..
    Jeg har hørt en del om sædtælling , og jeg vil selv gerne vide hvordan det hele forgår , og hvad det skal bruges til .. Er det virkelig muligt at vælge barnets køn udfra sådan en undersøgelse .. Jeg er kun nysgerrig ligesom dig :)

    Mange hilsner ..
Log in eller Registrér for at kommentere.