Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Arbejde

Redigeret 22 januar, 2009, 12:43 i Åben debat om depression
Så har jeg lige brug for at lufte nogle tanker. Jeg har været sygemeldt siden, den 28 dec, med hvad lægen mener er en depression igen ! var også sygemeldt for to år siden med det samme. Det er i sig selv ik fedt, tænker skal jeg plages med dette resten af livet ? Jeg er ikke på lykkepiller, men tager nervemedicin om aftenen for overhovedet at kunne sove. Jeg bliver muligvis fyret, min arbejdsplads har ihvertfald sagt til mig at de vil kommunikere med mig skrifligt fremover ! Så jeg var inde hos min fagforening igår for at få hjælp/ råd. Arbejdspladsen har ikke været særlig rummelig overfor mig i forbindelse med at jeg startede op på arbejde efter den første depression. Fagforeningen mener,at det er bedst at jeg kommer væk derfra.

selv bliver jeg sådan i tvivl sommetider,har tanker som finder jeg nogensinde et nyt arbejde ? Jeg har i forvejen ikke særlig meget selvtillid, og nu mister jeg højst sansynligt mit arbejde , kan det blive meget værre ? Hvem skulle have lyst til at ansætte mig ?

Er der mon nogen , der har haft de samme tanker, oplevet noget ligende ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa...

    Kan sagden følge dine tanker om hvad der foregår af tanker fra firmaets side. Som din fagforening siger ville jeg også overveje at stoppe i det firma.
    Jeg selv var sygemeldt i 4 måneder og derefter deltid 2-3 dage om ugen. Men mit firma var super til at håndtere det, med snak og planlægning osv.
    At der så kom en finanskrise som var skyl i 1/3 blev fyrede incl. mig er hvad det er. Har altid sagt til mig selv det kun er et arb.
    Men kan selvfølgelig værer et problem hvis man kæmper med dårlig selvtillid.
    Jeg går og overvejer kraftigt at skift fra håndværker til det offenlige indenfor social/pleje/hjælper type arbejde, det er en rimlig svær beslutning da man jo er vant til en bedre hyre osv.
    Men der er massere af forskellige job derude selv om der er finanskrise, kan være det er et andet felt men så prøv det til du finder det rigtige.
    Skal lige nævne jeg ikke var super glad for det arb jeg havde så det farver måske lidt mine briller i hvor slemt det er at blive fyret.

    mvh tomaten
Log in eller Registrér for at kommentere.