Hjem Kvinder Åben debat om abort

Abort eller ej.....

Redigeret 23 januar, 2009, 03:12 i Åben debat om abort
Jeg var sammen med en fyr (en ven) får lidt over en mdr siden. Og er desværre blevet gravid. Vi bruge kondom men, jeg er ikke på p-piller da jeg ikke har haft fast kæreste på i en tid, og derfor ikke kunne se nogen grund til det.

Jeg har altid tænkt at selvfølig skulle jeg ha en abort hvis jeg skulle blive gravid, uden at det var meningen. Men nu når jeg er blevet det, gør det helt ondt bare tanken om at skulle få det fjernet.

Fyren jeg var sammen med ville jeg ikke kunne få et forhold til da vi bare ikke passer sammen og vi har ikke følser for hinanden på den måde. Men han siger at hvis jeg vælger at få barnet så vil han være en del af dens liv.

Jeg har i forvejen et barn på tre som jeg fik, med min kæreste gemmen 5 år. (Vi gik fra hinanden for et år siden)

Jeg ved at det ville være hårdt at få et barn til og skulle være alene med to så. Men er også bare bange for at en abort ville være noget jeg altid vil fortryde.

Jeg vil meget gerne høre nogle meninger og råd? Både for og i mod.

Venlig Hilsen Milla.

Kommentarer

  • Hej Milla.

    Uha, det er ikke en nem situation.

    www.hvadnu.dk er der sådan noget online rådgivning - det kunne måske være en idé at prøve? Det er fagpersoner der rådgiver frivilligt derinden.

    Håber du finder ud af det.

    MVh K
  • Hej Milla!
    Jeg kan ikke give dig et råd, men fortælle dig min historie, som måske kan hjælpe dig til, at træffe et valg.
    Jeg fik selv en medicinsk abort i august 08.. Jeg havde selv valgt, at den skulle være medicinsk, da jeg havde muligheden, og det virkede mindste som et indgreb. Jeg fik en pille på hospitalet, den frastødte fosteret, en stikpille og smertestillende, som jeg skulle tage 3. dage efter herhjemme. Efter at have ligget en times tid, var aborten i gang, det blødte og fosteret kom ud.
    Det var ikke ret behageligt, men det var den mulighed jeg havde det bedst med. Efterfølgende tog blødningen af, og rent fysisk var det det. Psykisk er det en helt anden sag!!! Jeg synes virkelig det var svært, men min mindste var på det tidspunkt kun 8 måneder, det kunne min mand ikke helt klare, vi har to børn mere, så vi keder os ikke, fritid er der ikke meget af!
    Meeeen, det er så absolut en stor beslutning, som skal træffes hurtigt
    Jeg håber det kan hjælpe dig til, at træffe din beslutning. Held & Lykke.
    Hilsen bella7
  • Hej Milla.

    Træls situation for dig.

    Du skriver at du sikkert vil fortryde en abort. Hvsi du går med de følelser nu, tror jeg desværre at de bliver forstærket efter aborten.

    Der er jo nogle kvinder der aldrig kommer sig over en abort.
    Du kan aldrig vide om du er en af dem, før du har fået aborten, så det er jo noget af et sats.

    Du har en datter på 3 år. Nu kan du give din datter en lilllebror eller søster, de vil få meget glæde af hinanden.

    Ved godt at det bliver en hård tid mens de er små, men senere vil det aflaste dig at din datter har en søskende. Det er ikke altid sjovt at være enebarn, for de savner nogen at lege med i dagligdagen.

    Du ved jo heller ikke om du nemt kan blive gravid, hvis du på et andet tidspunkt ønsker et barn.

    Gør du ikke noget du kommer til at fortryde resten af dit liv.

    Håber det bedste for dig.

    Lisbeth
Log in eller Registrér for at kommentere.