Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kroniske nyresmerter

Redigeret 24 august, 2010, 19:13 i Kroniske smerter
Siden en nyrestensoperation for 15 mdr. siden, har jeg haft meget stærke nyresmerter. Forud for operationen havde jeg over 10 dage ialt 12 nyrestensanfald, hvoraf de 7 blev betegnet som meget stærke.
Har efterflg. gennem en række operationer fået renset nyrerne for småsten.
Diagnose: Medullær svampenyre, der giver stendannelse og urinvejsinfektion, men som ikke skulle give nævnte nyresmerter.

Har konstante smerter hele døgnet, men stiger ved tryk f.eks. hvis jeg sidder længe i en stol, eller meget stærke smerter hvis jeg ligger ned. Er kun i stand til at hvile på ryggen og kan her sove 4-5 timer/døgnet til trods for stærk smertemedicin. Kan kun ligge på henholdsvis venstre og højre side i ca. 10-15 min.

Smerterne antages at være nervesmerter opstået grundet de mange og meget stærke anfald inden den første nyrestensoperation.

Har nogen haft tilsvarende nyresmerter?

m.v.h.
Frederik

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,
    Jeg har den samme sygdom samtidig med at jeg har for lidt citrat og for høj udskillelse af kalk. Jeg stort set de samme problmer som dig. har oveni dagligt småsten mv. Hvor i landet går du til kontrol?
    Mvh. N
  • Indstillinger
    Pussig. Jeg sitter å søker opp om det kan være Andre som sliter med kroniske smerter etter nyreoperasjon. Selvstendig opererte jeg i 99- en overgangsstenose i min h- nyre. Etter dette har jeg hatt kroniske smerter og på de verste dagene er det oppkast og sykehusbesøk, helt forferdelig. Ta kontakt dersom det kan være aktuelt. Har lært meg noen levetriks når det gjelder smerter, Liv, familie og jobb
Log in eller Registrér for at kommentere.