Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Til dem der har Colitis ulcerosa

Hejsa.

Jeg skriver fordi jeg for ca 2 år siden fik konstateret CU. Jeg har været i udbrud on/off siden da.
Men nu er jeg ved at gå over til Imurel, og dette har virket rigtig godt for min tarm - skønt.

Men jeg har problem med især træthed. Jeg kunne sove hele dagen hvis jeg fik lov. Og selv om jeg har sovet en hel nat igennem er jeg stadig træt når jeg står op, og er faktisk parat til at lægge mig en time efter.

Min blodprocent er lidt lav i øjeblikket, nok pga medicinen, men ikke alarmerende. Den er på 7,4. Men hvis den havde været på 8 kan jeg ikke mærke forskel mhs til trætheden.

Er der andre der har det sådan? Og hvad gør i?

Det skal lige siges jeg tager min daglige vitaminpiller.

En anden ting som jeg også er utrolig ked af.. Er min sexlyst er helt væk. Det er selvfølgelig fordi jeg er så træt. Men har det bare sådan at når vores 3 børn er lagt i seng, og man har været på arbejde en hel dag, vil jeg gerne bare være mig selv.
Jeg elsker virkelig min mand, men min 6lyst er helt væk. Og dette tager min mand meget nært, forståeligt nok. Har forklaret ham at det ikke er ham den er gal med, men det påvirker selvfølgelig vores dagligdag.

Er der andre der har det lige sådan?

Håber på nogle svar, da jeg faktisk er ved at være helt nede.

Jeg har ikke sagt noget til min prak. læge og heller ikke ham jeg er tilknyttet på sygehuset. Vil ikke lyde som en eller anden hypokonder. Tror de synes at de har set nok til mig..

Mvh den trætte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også haft CU i ca. 2 år.
    Først var jeg på Asacol alene, men fik mange tilbagefald.
    Jeg fik derefter Prednisolon i en kort overgang til mine tarme fik det godt igen. Herefter har jeg været på 4x800 mg Asacol + 4x50mg Imurel.

    Jeg syntes også jeg har problemer med træthed. Jeg ved ikke om jeg føler mig lige så træt som dig, men jeg klapper helt sammen om oftenen, og er slet ikke så aktiv som før.
    Jeg havde egentlig både skyldt skylden på for meget arbejde og at jeg selvfølgelig bliver ældre (er fyldt 40).

    Jeg har heller ikke haft lyst til 6 i lang tid, og da slet ikke om aftenen :(

    Jeg overvejer meget at prøve at droppe Imurellen, men er også bange for at få tilbagefald.
    Jeg har været uden anfald i det meste af et år nu!

    Så du er ikke alene :)
    MVH Baldin
  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg har haft Cu i snart 3år med masser af udbrud imens jeg har taget Asacol. Lage min livs stil om fordi jeg blev fed af Asacol. Fulgte vægkonculenternes program. Fandt ud af det var nok til jeg kunne holde op med at tag Asacol, og at den sunde kost virkede bedre. Blev så sygemeldt med en dårlig håndled, og havde ikke råd til den sunde mad mere, og fik udbrud med det samme jeg ikke holdte kosten. Har haft en rigitg hård tur på 4 uger og været meget afkræftet. Men da jeg levede af sund kost havde jeg det så godt, at jeg lø 12,5km hver anden dag, og min sex lyst fejlede ingen ting. Siger ikke i skal stoppe med medicin, men det har aldrig skadet nogen at leve sundt. Så syntes da det er værd at prøve.

    Mvh. Toke1971
Log in eller Registrér for at kommentere.