Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sukker trangende efter en lur

Redigeret 17 februar, 2009, 07:42 i Skønhed og velvære
Jeg oplever, at jeg næsten hver gang efter at have taget en eftermiddagslur, vågner op med en ustyrlig trang til noget sødt! Jeg kommer som regel lysten til livs med et stk. frugt, en gulerod og/eller noget light sodavand. Men spekulerer over, hvad det kan skyldes? Nogle mener det kan være et tegn på graviditet, men har stadig ikke haft mens efter en spiseforstyrrelse, så det burde ikke være det. Men har også læst eller hørt et sted, at det kan være et tegn på diabetes? Det er ikke et problem når jeg vågner om morgenen, og jeg har ellers ingen sundhedsproblemer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ette
    Jeg tænker på, om det mon ikke er helt naturligt at vågne og trænge til energi - man er jo tit træt efter en lur, og man skal lige i gang, før man er oppe på beatet igen. Og her kan sukker jo selvfølgelig være med til at give én det dér energi, man mangler. Så egentlig synes jeg ikke, at der som sådan er tegn på noget, der er galt. Men det ville måske være godt for dig lige at vende det med din læge, så du kan få målt dit blodsukker og få taget nogle andre test, for at sikre dig, at du ikke fejler noget.

    kh Blyant
  • Indstillinger
    Hej Ette og blyant

    Nu er det et stykke tid siden I skrev indlæggene, men jeg tillader mig at give mit bidrag:-) dét, jeg nogle gange gør er at spise noget frugt lige i forbindelse med eller lige efter frokost, så man lige får noget frugtsukker. Så går man ikke så kold lige efter frokost, som man ellers kunne blive, og så har man måske heller ikke så stort behov for luren... - så det er da et godt tip, jeg kan give videre. Men jeg vil da også give dig ret, blyant, i, at det nok er en god idé at besøge lægen, hvis den kraftige sukkertrang forsætter unaturligt i en længere periode. Men husk også, at det er vinter, og at man derfor har brug for mere energi, når solen ikke skinner så meget.

    kærlig hilsen Cykelmyggen
Log in eller Registrér for at kommentere.