Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klamydia

Hej´Jeg håber at få svar på dette.

Min kæreste og jeg har længe diskuteret om klamydia kan komme igen efter man er blevet behandlet? Om baktieren stadig sidder i kroppen og kan komme igen når som helst uden samleje med andre??

Han mener at klamydia godt kan komme af sig selv, fordi det har han fået af vide af lægen. men jeg holder på at det kun kan komme, hvis man har ubeskyttet sex, eller anden kønslig omgang med en anden.

Håber nogle vil give mig respons.

Mvh Hansen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke sikker på, jeg forstår dit spørgsmål, så tilgiv mig, hvis jeg er "helt hen vejret" med mit bud.

    Hvis man er blevet behandlet for Klamydia, har passet sin medicin korrekt, og måske efterfølgende er blevet checket og erklæret fri for Klamydia, ja, så burde det vel være kureret.

    Som jeg forstår dit spørgsmål, så mener din kæreste at Klamydia også kan komme af "ingenting"? Det mener jeg er forkert opfattet, man kan ikke blive smittet eller smitte andre med noget man ikke har.

    Og din opfattelse om, at man sagtens kan få Klamydia ved at dyrke ubeskyttet sex med ”en anden”? Denne ”anden” skal således have Klamydia for at kunne smitte, men da det er noget, man ikke ved, bør man selvfølgelig tage sine forholdsregler. Det er korrekt opfattet, at man sagtens kan have Klamydia uden selv at vide det, hvorfor man kan smitte utilsigtet, hvis man ikke bruger kondom.

    Jeg ved ikke helt om denne diskussion handler om, at hvis din kæreste dyrker noget ved siden af, og du så får Klamydia, så har han allerede nu forberedt dig på, at det så ikke kan være ham, der har smittet dig??? (hvilket det i øvrigt vil være!!!)

    På den anden side, så synes jeg da ikke man kan blive oplyst nok om disse kønssygdomme, som ikke bare er generende – de kan også betyde, at man den dag, man gerne vil – ikke kan få børn, så jeg synes et eller andet sted ikke, I skal ”nøjes” med mit svar, men forsøge at få et svar fra en læge eller en anden specialvirksomhed, der beskæftiger sig med seksuelt overførte sygdomme.

    Jeg mener at vide, at der findes forskellige ungdomsrådgivninger, der også kan svare på sådan noget.
  • Indstillinger
    Hej,

    Min kæreste var til lægen for noget tid siden, og han fortalte ligeså, at lægen havde fortalt ham, at klamydia godt kan opstå "bare sådan", men det virker usandsynligt ... Men når man tænker på at det er en bakterie, så kan den vel godt opstå sådan uden lige, eller hvad?

    Jeg er selv i tvivl omkring det ;)

    Vh
  • Indstillinger
    Ja, jeg vil nu påstå, at hvis lægen siger, at Klamydia kan komme "bare sådan", så er det fordi lægen er fuldstændig klar over, at mange dyrker ubeskyttet sex.

    Klamydia er ikke "bare" en eller anden kønssygdom, som man kan gå med og måske få behandlet, hvis man lige husker at få det checket.

    Klamydia er en kønssygdom, der fører til sterilitet hos kvinder.

    Husk det nu piger!!! Hvis I dyrker ubeskyttet sex, har I en meget stor sandsynlighed for at blive smittet, da Klamydia florerer rigtigt meget.

    Du kan sagtens have Klamydia uden at vide det, da den ofte forekommer uden andre symptomer end måske lidt snue, ja måske ikke en gang det.

    At dyrke sex uden kondom med forskellige kærester, man ikke kender ordentligt, kan meget vel være det samme som at tage en beslutning om, at man aldrig vil have børn.

    Det er det spil, I spiller - piger!!
  • Indstillinger
    Det er præcis det samme jeg er her inde for at undersøge, for det skal siges at jeg heller ikke tror at Klamydia vender tilbage uden videre når man først er kommet af med det. MEN! det mener jeg desværre bare at min læge har sagt til mig at det godt kan ske. Jeg kan bare ikke se logikken i det, og desværre står der ikke noget her inde om det.

    -Isabell
  • Indstillinger
    Hvis Klamydia var noget, der bare kom ”uden videre”, så ville lægerne ikke ikke kunne beskæftige med andet end at kontrollere hele befolkningen med jævne mellemrum.

    Hvis Klamydia kom igen, hvis man har haft det – ja, så må man vel formode at alle disse mennesker således var blevet informeret om, at de skulle møde til jævnlig kontrol.

    Klamydia medfører sterilitet, hvorfor det ikke er helt ligegyldigt.

    Med Klamydia kan man simpelt hen ikke være for sikker, hvorfor jeg synes, du og alle andre bør kontakte lægen for at få en ordentlig besked.

    Det kan da sagtens være, at det er mig, der ikke har ret – jeg er ikke ekspert, jeg undres bare.
Log in eller Registrér for at kommentere.