Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

alternativ medicin

Redigeret 19 februar, 2009, 05:28 i Alternativ behandling
hej allesammen. jeg sidder her og har projekt og jeg er da godt nok på skideren. det skal være færdig til imorgen og jeg er bare nødt til at vide det her:
-kan man skifte alm. medicin ud med urter/alternativ medicin.

jeg håber der er nogen der vil svare mig:D:D!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Eller3

    Jeg er ikke hverken læge eller fagkyndig på området - så jeg kan kun sige min egen personlige holdning til dit emne. Men mit svar vil være, at det IKKE er noget, man bare kan gøre. Den lægefaglige verden og de sandheder og løsninger, man har fundet her, er jo baseret på lang tids forskning og arbejde med, hvordan forskellige typer lægemidler virker med hinanden i kroppen. Det er altså evidensbaseret og dokumenteret, det lægeverdenen siger, og derfor er der jo nok en masse rigtigt i det.
    Der kan sikkert også findes mange gode alternative behandlingsmetoder, der ikke er lige så dokumenterede, men som også virker på kroppen uden traditionel medicin. Men man skal også passe på her, for siden det ikke er lige så bevist, at noget virker, så er virkningerne ofte mere usikre - og måske virker de samme urter ikke på alle osv. Og nogle gange, så skal man passe på det, som noget alternativ behandling og medicin bryster sig af, nemlig at det er baseret på 'naturlige' indholdsstoffer af den ene eller anden art. Men det, der er 'naturligt', kan også være skide farligt og overhovedet ikke nødvendigvis sundt for kroppen. Der kan en fordel ved traditionel medicin være, at det er produceret under kontrollerede forhold, og hvor man 100 % ved, hvad der er i - det ved man ikke 100% ved naturlige urter mv. Så det er også bare en af de ting, man skal tænke på.

    Men jeg er da også sikker på, at alternativ medicin/behandling kan være på forkant visse steder og kan noget og mere, end det traditionelle lægeviden kan.