EPI-LASIK
Jeg overvejer en øjenoperation pga briller/kontaktlinser gennem snart 30 år. Jeg har fået af vide at min hornhinde er for tynd til lasik, men har fået af vide af en øjenlæge på Frederiksberg sygehus, at jeg er kandidat til epi-lasik, da denne operation kan laves på folk med tynde hornhinder.
Jeg efterlyser nogle, som har erfaringer med denne type operation.
Jeg efterlyser nogle, som har erfaringer med denne type operation.
Kommentarer
Held og lykke, hvis du vælger en operation:)
jeg har fået foretaget en epi lasik her for 5 dage siden, og jeg har set forbløffende godt fra ganske få timer efter operationen. Øjenlægen vurderede, at det var den ebdste operation for mig, og det er faktisk først her bagefter, jeg har undersøgt hvad forskellen var. Det passer mig fint, at 'min' operation indebar mindst muligt barbering af min hornhinde ;-)
Jeg har ikke døjet med smerter overhovedet, lidt sløret/fedtet syn indtil i dag, og om aftenen lidt trætte, slørede øjne, men det er jo hvad man kunne regne med. Jeg har kunnet læse, se fjernsyn og sidde foran computeren alt det jeg lystede efter et lille døgn. Jeg har også gået tur med solbriller på hver dag, og dryppet efter lægens anvisninger. Jeg fik en blød linse på øjet for at beskytte hornhinden, og den kunne tages ud efter tre dage, så den røg ud i går aftes. Det føltes lidt 'nøgent' og skræmmende.
Jeg var (føles SKØNT at kunne tale i datid) -8.0 på det venstre og -8.75 på det højre, og jeg håber jeg er så tæt på 0 som det er muligt om et halvt til et helt år.
Indrømmet: Det var ikke en behagelig omgang, men den var smertefri, og jeg blev slået i gulvet med stesolid for at tage de værste nerver. Det gjorde, at jeg sov en meget sund og meget lang middagslur som det første efter operationen. Det var fint, al den stund jeg havde været rystende nervøs siden jeg vågnede.
Rigtig meget held og lykke!
Kh
Nanna