Diaré og opkast
Hej, jeg har siden d. 28 december haft ubehaglige oplevelser. Jeg har haft diaré hvor jeg også nogen dage har haft opkast, jeg kan som regel sige hvornår jeg vil få diaré og opkast, da jeg et par timer eller dagen inde jeg får dette, oplever jeg luft i maven hvor jeg bøvser der smager af rådden æg.
Jeg har lavet et skema fordi, jeg mener jeg har haft dette i et godt stykke tid og, at det ville være nemmere at få et indblik i det?
Diaré Opkast
28-12-08 x x
29-12-08 x
30-12-08 x
04-01-09 x
05-01-09 x x
06-01-09 x
12-01-09 x
13-01-09 x x
Har ikke nogen idé om hvad det kan være, men håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er ved at være godt træt af det.
Jeg har lavet et skema fordi, jeg mener jeg har haft dette i et godt stykke tid og, at det ville være nemmere at få et indblik i det?
Diaré Opkast
28-12-08 x x
29-12-08 x
30-12-08 x
04-01-09 x
05-01-09 x x
06-01-09 x
12-01-09 x
13-01-09 x x
Har ikke nogen idé om hvad det kan være, men håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er ved at være godt træt af det.
Kommentarer
Jeg har haft helt samme symtomer, og har været rigtig mange undersøgeler igennem og har spist et hav af pille lige fra mavesyrenedsættende til rigtig stærk mavesårsmedicin da de ikke rigtigt kunne finde ud af hvad det var..., men en dag var der en læge der endelig tog sig sammen og fik taget blodprøver for at se om jeg evt kunne være allergisk over for noget.. og det var jeg sørme.. jeg kan ikke tåle æg, gluten og nødder.. jeg lagde derfor min kost helt om, og der gik ikke mere end et par uger før jeg kunne mærke den meget store foreskel.. ingen ulækre bøvser, kvalme, diarre eller hård mave og heller ikke oppustet..:-)
Så gå til dig læge og bed ham om at få taget de blodprøver.. jeg ved at lægerne ikke tager det så alvorligt når man kommer med de syntomer, der måtte gå 3 år før den "rette " læge tog det alvorligt...
Håber du kan bruge mit råd.
Hilsen Pernille78
Det lyder interessant det du skriver ang kosten... Men er det ikke utoligt svært??? Især at gøre det selv??
Jeg kunne godt tænke mig at få af vide hvad du har gjort og hvad du har udelukket og hvad du så spiser istedet for - hvis det ikke er et for stort arbejde!!??
Måske kost omlægning kan hjælpe mig...Jeg er blevet testet for gluten og mælk som var negativ men ikke de 2 andre, tror jeg. Det har de ikke sagt noget om at tage prøver for nødder oh æg....
Mvh momse1
glæder mig til dit svar....
Jeg har, også siden d. 28. haft nøjagtig de samme symptomer som dig, og jeg er også blevet testet negativ for både gluten og mælkeallergi. Min læge tager mig ikke særlig alvorligt, for "det er jo ikke hver eneste dag, jeg har det dårligt".
Hvis du har fundet ud af mere om, hvad årsagen til dine symptomer er, håber jeg du vil skrive det her, for jeg er på bar bund, og det samme er min læge åbenbart.
De hyppigste årsager til diarre og opkast er ifølge http://www.sundhedslex.dk/diarre-og-opkast.htm fødevareallergi, fødevareintolerance og madforgiftning. Men der kan naturligvis være mange andre årsager til diarre og opkast. Men det er absolut ikke normalt at få det næsten hele tiden. Derfor bør I kræve at få stillet en diagnose af jeres læge!