Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp mig piger :(

Redigeret 10 september, 2009, 10:00 i Åben debat for kvinder
Hej piger .

Jeg er så ked af det.
jeg har haft sex 5 gange, med min kæreste.
og hver gang vi er færdige begynder jeg at bløde ganske lidt.
jeg er 100% sikker på det ikke er mens blod.
nogen gange bløder jeg kun lige dagen efter og så er det slut. andre gange har det varet i en hel uge. det skal lige siges at vi har næsten haft sex lige efter min mens er stoppet, men det blod der kommer ud er frisk, det er ikke slutnings mens blod.
vi har brugt beskyttelse hver gang og jeg er på p- piller
min kæreste er lige så ked af det og bange for han gør noget forkert.

hvad skal jeg gøre .
håber i snart vil svare

hilsen en meget bekymret pige . :S

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du

    Jeg er en erfaren kvinde, desuden jordemoder, så jeg har set lidt af hvert.
    Du skriver ikke noget om, om det gør ondt med sex, så det går jeg ud fra det ikke gør. Derfor kan man se bort fra rifter ved mellemkødet o.l.
    Når man bløder efter samleje er den hyppigste årsag det der hedder en erosion på livmoderhalsen. Det er lidt ekstra sart slimhinde, som går i stykker når penis rammer oppe i toppen af skeden, hvor livmoderhalsen er.
    Det kan nemt ses ved en gynækologisk undersøgelse, det er ikke farligt, og skal måske bare pensles, eller evt. brændes væk....
    Så, fortvivl ikke, du må blot til lægen og blive kigget på.
    Hverken du eller din kæreste gør noget forkert...
    Mange hilsner Anette
  • Indstillinger
    kan det ikke også have noget at gøre når man midster sin mødom at der sidder lidt tilbage og det nogle gange giver blødninger? det er hva jeg har hørt?
  • Indstillinger
    Til Anette. (da jeg så du skrev at du var jordemoder.)
    Jeg har været på p-piller i snart et år, jeg har så lige holdt min 7 dages pause som normalt, men da pausen var slut, havde jeg ikke mulighed for at starte på en ny pakke da jeg ikke kunne komme til et apotek. Så nu har jeg holdt en pause på ca. 10-12 dage. Nu har jeg så snakket med dame, der fortalte mig hun havde prøvet det samme, og sagde at jeg bare skulle fortsætte på den pakke jeg startet på efter den 10-12 dages pause, og når jeg var færdig mig den pakke skulle jeg bare holde den normale 7 dages pause, og starte på dem igen efter de syv dage, også ville de virke optimalt. Passer det? Så det har jeg gjort, har omkring 10 p-piller i tilbage i pakken, men har haft lidt hovedpine om aftenen, og ondt i maven nogle gange, er det en reaktion fra min krop pågrund af ændringen af mine p-piller?
    Jeg dyrket sex med min kæreste i den 10-12 dages pause jeg holdt, så vi brugte kondom, men det gik i stykker hvilket vi opdaget lige med det samme, og tog et nyt. Kan jeg nå at blive gravid så hurtigt?? Vi opdaget det jo med det samme og stoppet?
  • Indstillinger
    Hej Anette jeg læste i dit indlæg at du er jordmor, jeg er soppet med mine p piller den 1 januar havde menstruation lige efter som jeg skulle men der udeblevet siden, jeg har taget 3 test der var negative og har været ved læge og fået afvide jeg skal vente 2-3 månder også skal jeg have taget en blodprøve for at se om jeg har ægløsning.

    Da min kæreste og jeg prøver at blive gravid kan du så give nogen gode råd når man ikke bruger ægløsning test, til hvordan man hurtigst og nemmest kan blive gravid??
    :)

    jeg er ikke så meget for at bruge ægløsning test da jeg synes man kommer til at fokusere for meget på det at blive gravid
  • Indstillinger
    peddy- du kan ta en test på nettet der regner en periode ud hvor du sandsynligvis har ægløsning, og så er det jo bare at køre på... det virkede for os, og jeg blev gravi ved første forsøg...
Log in eller Registrér for at kommentere.