Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløe og svien over hele kroppen!

Redigeret 15 marts, 2014, 08:22 i Allergi
Hej!!

Kunne rigtig godt tænke mig at høre, om der er nogen der har/har haft samme problem som jeg har.
Det startede i november 2008, som en kløen, især på maven, men lidt over hele kroppen... var ved lægen i december, herefter hudlægen, som kunne se, at jeg var rød og hævet over hele kroppen. Min kløen er nu nærmere over i en form for "svien", en følelse af at være let solbrændt over hele kroppen - ganske ubehageligt.
Jeg fik Prednison i 8 dage, og det hjalp, men stoppede med dem, da jeg fik nogen bivirkninger!
Symptomerne kom tilbage en uge efter (omkring nytår) og jeg startede på Prednison igen, men denne gang uden virkning ?!??!?!
Hudlægen siger at det ikke er allergi!!!!
Og han siger, at det nok er svært at sige hvad det er, men det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget - det er ved at drive mig til vanvid!!!!
Er der nogen der har prøvet noget lignende?!?!
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tina
    Jeg har selv lige i en alder af 40 år konstateret allergi overfor gigtmedicin. Jeg har siden mine tidlige teenageår lidt af kraftig hudafskalning på hænder og fødder, samt kløe og tør hud generelt. Jeg har rendt til et hav af hudlæger, der alle er kommet frem til samme konklusion: En af-art af psoriasis - lær at leve med det!
    Over julen ville skæbnen så, at jeg fik en ordentlig omgang sene-skede-hinde-betændelse. Det gjorde vanvittigt ondt, og jeg ringede til vagtlægen for at høre, hvad de gør ved sådanne tilfælde. 1x600 mg Ibumetin 3 gange i døgnet og hold armen i ro. Det gjorde jeg (havde det tilfældigvis i skabet), og efter 3 dage fik jeg det vildt dårligt. Vanvittig hovedpine, mavekramper, huden faldt af hænder og fødder i store flager, det kløede helt vildt over det hele - især i hovedbunden og på lænden. Jeg begyndte at undersøge internettet for bivirkninger, og det viser sig, at alt hvad jeg har små skavanker: bl.a. blødende endetarm, hudkløe, alvorlig hudafskalning, hovedpine bare for at nævne nogle - alle står de på listen over bivirkninger.
    Jeg har siden kontaktet min læge, og han kiggede bare på mig og sagde: Jamen, så er du jo allergisk overfor alt gigtmedicin! Fedt at få at vide, når jeg har indtaget ibuprofen og diclofenac jævnligt (nogen gange dagligt) i de sidste 10 år pga. piskesmæld.
    Hvis du spiser gigtmedicin (acetylsalicylsyre, ibuprofen, diclofenac og lign.), kunne det være dit problem.
    Spændt på at høre fra dig! Jeg har hørt fra flere, der har lidt af hudkløe ved indtagelse af ibuprofen.
    Hilsen
    Lonny
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har akkurat det samme som dette du beskriver, men den form for solbrændthed forekommer meget tit i ansigtet på mig. Lægen har endnu ikk fundet ud af hvad jeg fejler i månedsvis. Håber du kan hjælpe mig og fortælle hvad du har fået af medicin for at komme af med den forfærdelige kløen.
  • Indstillinger
    Jeg har haft det sådan i ca. 1 måned. Har kløe og svie over hele kroppen. Har ingen udslæt men har det inde i kroppen..... Har det nærmest som om jeg er solbrændt (uden at være det..)
    Føler også jeg ryster indeni og har lidt koncentrationsbesvær....
    Er der nogen der kender denne følelse og har et forslag til hvad det kan være ?
    Lægen har nemlig ingen bud !!!!
  • Indstillinger
    Det lyder som nældefeber. Der findes en art nældefeber, som man ikke bare lige kan forklare, men som opstår spontant - i nogle tilfælde ved fysisk anstrengelse. Jeg tror ikke at hudlæger er de rette til at undersøge det, prøv at få en henvisning til et allergiambulatorium.

    Der en tråd eller to her i debatten noget tid tilbage vedr. denne type nældefeber. Prøv at gå tilbage i debatterne og se om I kan finde den.

    Mange hilsener
    Pia
  • Indstillinger
    Hej Pia.

    1000 tak fordi du skriver til mig.

    Har lige været ved læge og han siger det er stress...men jeg har det bare ikke sådan.

    Er ikke så velbevandret på "netdoktoren". Hvordan skal jeg finde frem til det der står om nældefeber....uden udslæt... For når jeg slår op om nældefeber synes jeg kun jeg kan se, at der SKAL være være udslæt for at det er nældefeber ?

    Glæder mig til at høre dit svar :o)
  • Indstillinger
    Hej igen

    Du bladrer bare videre i debatten med på de knapper som er oppe for oven i debatten. Du skal nok ½-1 år tilbage for at finde den.

    Nældefeber er ikke nødvendigvis udslæt, men svien/brænden/kløen enten på dele af kroppen eller hele kroppe. Og det kan vise sig meget forskelligt.

    Du skal simpelthen bede om en henvisning til en allergolog, og prøv så at købe nogle antihistaminer (fås i håndkøb) og se om de hjælper.

    Held og lykke!
  • Indstillinger
    Jeg har det også sådan, men det er mest når jeg føler mig stresset. Held og lykke med det. Men på et tidpunkt fik jeg någet svampemedicin og så forsvandt kløe og udslet på rykken for en tid. Held og lykke
  • Indstillinger
    hej utroligt jeg fandt denne side , jeg har lidt af problemer med kløe og svie i ca 2 år , uden min læge kunne henvise til andet end psyk, behandling :0((( men mine børn kløer sig også , så vi har faret rundt for at finde en der kunne hjælpe os .
    vi er nu efterhånden nået frem til at det er husmiden der er på spil , den lever i møbler ( også kaldet møbelmider ) senge osv , og den er bare ikke til at se uden mikroskop . den kan sidde i lofter og når den falder bider den med bitte små munddele og klø og brænde som bare fanden .
    vores kløe er værst omkring fødder og hår og så elsker de min bh :0((( men hele døgnet er der kløe . ( dog er det værst om aftenen )
    skynd jer at få en priktest og gerne hos en allegolog . inden jeres læge mener i er et psyk tilfælde ... aldrig har jeg opdaget noget lign . og der er slet ingen hjælp at hente i systemet .
    held og lykke derude :0)))
  • Indstillinger
    Jeg er simpelthen ved at blive vanvittig. Fik konstateret nældefeber for over 8 år siden.I starten var det ikke så slemt,men efterhånden blev det værre og værre. Jeg har prøvet ALT.. Telfast 180 mg. diverse cremer,hormonbehandling.Men intet hjælper. Har været på Århus kommune hospital for am de kunne finde en løsning og fået taget priktest. Det eneste jeg dengang fik at vide var at jeg ikk kunne tåle græspollen.Det sidst år er det fuldstændig kulmineret. Jeg sover ikke om natten,jeg kan ikke holde ud at have stramt siddende tøj på,for der hvor tøjet sidder bare lidt stramt, så får jeg store udbrud af nældefeber som klør ekstremt. Det er simpelthen ulideligt.. "mildt sagt". for et halvt år siden konstaterede min øjenlæge at jeg havde rosacea. Jeg har i mange år lidt med bygkorn,og troede at da jeg sidst var ved øjenlæge,at det også var et bygkorn.Men det var det så ikke.Rosacea kan ikke helbredes,så nu døjer jeg med mine øjne øgså hvor der sommetider kommer betændelse i. Derudover må jeg ikke bruge maschara eller eyeliner eller nogen form for kosmetik ,hverken på øjnene eller i hovedet. Det er forfærdentlig som kvinde.. "syntes jeg. Jeg skal bruge en creme i hovedet med binyrebark hormon 2 gange daglig. Jeg må ike spise varmt mad eller krydret mad.Må ikke fryse eller svede.Må ikke være i sollys. :-( Derudover er mit nældefeber blevet så slemt at jeg ALDRIG er fri for det mere.Min ryg brænder,klør og det ligner noget der er løgn, store blæner som er ubeskrivelig forfærdentlig,Når jeg skal sove og ligger på ryggen er det som om jeg brænder op.Var ved min læge i går som atter kiggede på det ,han gav mig Diproderm salve som er et stærkt præpærat med binyrebarkhormon. Jeg smurgte det på da jeg skulle i seng,men vågnede ved at det brændte forfærdentlig mange steder på kroppen med ild rødt udslet og kløede EKSTREMT forfærdentlig,og det føltes som om at min ryg havde fået glasskår over det hele plus den brændende,stikkende og frygtelige kløende jeg havde. Jeg gik til lægen og sagde hvordan det havde været.De sagde .. "jamen så må du jo lade være med at bruge det,men vi er jo nødt til at prøve os frem" .. Jeg syntes det er frygtelig at man skal være forsøgskanin for deres præparater af diverse ting de udskriver. Derudover har jeg for flere år siden været ved en special hudlæge hvor jeg fik lys stråler.Det endte med at min hud blev ekstrem tør og at jeg fik skæl der sad på både øjenvipper og øjenbryn i store flager som jeg kunne pille af.. Jeg er ved at gå helt ned med flaget psykisk da det er meget belastende og stressende.. Er der nogen som læser dette som har et godt råd?? Jeg ville være så taknemmelig.... Vh. mulle2
  • Indstillinger
    Kære Mulle2

    Det lyder helt forfærdeligt! Håber du er i bedring...
    Jeg lider selv af noget, som lægerne mener må være skæleksem i ansigtet; følelse af at være skoldet, let hævet og med store røde, kløende, sviende og skællende plamager ved øjnene, næsen, munden og øjenbrynene.
    Jeg har prøvet ALT i cremer - men når udbruddet kommer, så kommer det- uanset hvad f..... jeg så smører på.
    Jeg er nu nået frem til, at det må komme fra mit immunsystem - jeg har læst www.radiodoktoren.dk 's indlæg om både skæleksem, rosacea og alverdens hudlidelser og der er tilsyneladende rigtig mange læger internationalt der mener, at stress og kost er to altafgørende faktorer for hudens velbefindende og balance. Flere sværger også til blodtype-afgørende kost...
    Jeg har - før eksemen blev helt vild - været på en 0 sukker/hvede-kur i et par måneder, og jeg havde det faktisk rigtig godt, og var næsten eksemfri. Jeg har blodtype 0 - hvis det skulle have interesse. :)
    Det lyder som om du er vanvittigt hårdt angrebet, så det får mig altså til at tænke, at det er i din tarmflora/dit immunsystem den er helt gal.
    Så måske du skulle prøve med en kostomlægning. Jeg er selv startet igen, hér efter det seneste udbrud.
    Der er i hvert fald ikke nogen jeg har hørt om, der har taget skade af at undvære sukker, gær, mælk og mel i en periode :)

    Rigtig god bedring

    Mvh Kanes1
Log in eller Registrér for at kommentere.