Slank dig sammen med andre
Hej,
Jeg tror, at mit bedste slanketip er, finde nogle andre at slanke sig sammen med. Jeg har en venindekreds, hvor en af dem altid er på kur, og det er lidt svært når vi andre svælger i lækre sager, når vi er sammen. Derfor tror jeg, at det er en rigtig god ide at være nogle stykker, som går sammen om at tabe sig. Det er vigtigt at man sætter sig mål fra starten og arbejder sig frem mod dem.
Så kan man aftale at mødes en eller to gange om ugen og lave ting sammen. Bage en sund kage - tage ud i naturen på en cykeltur - afprøve den seneste slankeopskrift eller melde sig ind i fitnesscenter sammen. Som en lille præmie kan I jo så bestille et wellnessophold om et halvt år, hvor I aftaler, at I skal forkæle jeres nye og slanke kroppe.
Venlige hilsener
Trunte
Jeg tror, at mit bedste slanketip er, finde nogle andre at slanke sig sammen med. Jeg har en venindekreds, hvor en af dem altid er på kur, og det er lidt svært når vi andre svælger i lækre sager, når vi er sammen. Derfor tror jeg, at det er en rigtig god ide at være nogle stykker, som går sammen om at tabe sig. Det er vigtigt at man sætter sig mål fra starten og arbejder sig frem mod dem.
Så kan man aftale at mødes en eller to gange om ugen og lave ting sammen. Bage en sund kage - tage ud i naturen på en cykeltur - afprøve den seneste slankeopskrift eller melde sig ind i fitnesscenter sammen. Som en lille præmie kan I jo så bestille et wellnessophold om et halvt år, hvor I aftaler, at I skal forkæle jeres nye og slanke kroppe.
Venlige hilsener
Trunte
Kommentarer
Det er et rigtig godt råd du giver her, synes jeg. Men jeg er måske ikke den rette at spørge, da jeg heller ikke som sådan døjer med vægten - men jeg kan forestille mig, at det ville være en god idé at prøve at tabe sig sammen med andre, da det jo i mange af livets faser er bedre at være sammen om det end at være alene! :-) og i øvrigt, tror jeg du har ret i, at det kan være en rigtig god gulerod at sætte et mål op for vægttabet, så man kan glæde sig til en oplevelse/forkælelse, når man har nået målet.
kærlig hilsen Cykelmyggen
Ja, det er lige præcis det jeg tænker. Normalt ser mange det som en sur pligt at tabe sig... men man ved jo, at man får det meget bedre når vægten går ned. Derfor kan man lige så godt prøve at gøre processen udholdelig og måske endda ligefrem nyde den lidt. Jeg ved godt, at det er ekstremt svært at følge en kur, og man skal virkelig være motiveret, holde fast og have sig selv med. Og det er netop derfor, at jeg tænker, at det er bedst, hvis man er flere om det. Nu er det selvfølgelig ikke sikkert, at man har venner, som også skal på slankekur, men mon ikke det er muligt at finde ligesindede over nettet eller via facebook? Der er jo så mange muligheder for at komme i kontakt med mennesker efterhånden :-)
Venlige hilsener
Trunte