Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kyssesyge - hash og kokain?

Redigeret 16 september, 2010, 13:39 i Åben debat om infektioner
Har haft en heftig debat med en veninde om det er ekstra skadeligt at ryge hash eller tage kokain når man har fået kyssesyge. Man må jo ikke drikke alkohol i 6 måneder og derfor snakkede vi om man kunne gøre det andet, men vi har brug for nogen der kan komme med et endeligt svar på det.
Ved godt det er et langt ude emne, så vi behøver ikke moralprædikerne om stoffer.

Spørgsmålet er altså om det er skadeligt at tage hash eller kokain på samme måde som det er skadeligt at drikke alkohol når man har kyssesyge?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej

    jeg ved ikke om hash og kokain har nogen speciel dårlig virkning i forbindelse med kyssesyge.. Oversagen til at man ikke må drikke alkohol, er at ens nyre er dårlig i forbindelse med sygdommen, og alkohol skal igennem nyren, og kan skade den. Derfor når nyren ikke fungere optimalt, går alkohollen ind og skader mere end normalt.

    Og det med at man ikke må drikke alkohol i 6 måneder efter, er ikke rigtigt. Det er forskelligt hvor længe efter sygdommen man ikke må drikke alkohol. Det kommer and på hvor dårlig ens nyre er, og hvornår den er tilbage til normal igen. Når den er normal igen, må man drikke alkohol igen :)

    Håber jeg kunne hjælpe lidt??

    Men hvis nogle ved hvad de officelle bivirkninger af kyssesyge er, vil jeg meget gerne vide det. :)
  • Indstillinger
    Hello.. De fleste euforiserende stoffer bliver, når det når så langt i systemet også udskilt via nyrerne.. Så ja, en konklusion må vel være at, ja. det er ikke smart at blande kyssesyge og kokain/hash! Men.. Prøv da at spørg din læge. Han har jo tavshedspligt
  • Indstillinger
    Nu er det altså leveren der nedbryder alkohol, og da infektioner med Epstein-Barr virus kan bevirke forstørret lever, skal man holde sig fra alkohold.
  • Indstillinger
    leveren nedbryder alkoholen, men ja, nyrerne udskiller kroppens affaldsstoffer og dermed også rester af alkohol.
    Eftersom at kyssesyge også påvirker milten meget, og kokain dit blodtryk, vil det nok ikke være en god idé at lægge dig ud med den slags lige nu.
  • Indstillinger
    Jeg har været narkoman og får kun metadon og vil ikke skaffe flere stoffer til mig selv eller andre.Er jeg narkoman fordi jeg får metadon mvh mickey12.
  • Indstillinger
    Er jeg narkoman fordi jeg får metadon mvh mickey12.
  • Indstillinger
    Metadon har et dårligt ry, fordi det bliver brugt som behandling for narkomani.
    Man bruger metadon som smertebehandling til f.eks. kræftsmerter.
    Nu får du det som erstatning for stoffer du tidligere har brugt, så du er narkoman i behandling. Sådan vil du blive set på i systemet.
    Ville det være muligt for dig at trappe ud? Det ville klogt at gøre det, hvis du kan. Det er ikke klogt, hvis stofferne frister dig, så hellere blive på metadon.
    Hilsen Linette.
  • Indstillinger
    nu har jeg selv kyssesyge rimlig nederen. men der er jo en del måder at have kyssesyge på nogen har det meget mere dårligt end andre jeg er en af dem der fik det godt efter 2 uger. ja jeg må ikke drik i halvt år okay. men nu er jeg så bare startedet på at røge hash og tage kokain. og jeg har ikke rigtig mærkede noget. men er stadig ikke helt 100% på om det kunne gå hen og blive færligt at snif fordi noget amf og kokain har lægget og holdt sig vådt og dejligt i en våd pose med vodka det gør at det holder sig godt længer tid
    altså er 100% sikker på der ikke sker noget med hash det jo bare røg.
    men amf og kokain er ikke helt sikker nogen der kan hjælpe .. ?
Log in eller Registrér for at kommentere.