Kyssesyge - hash og kokain?
Har haft en heftig debat med en veninde om det er ekstra skadeligt at ryge hash eller tage kokain når man har fået kyssesyge. Man må jo ikke drikke alkohol i 6 måneder og derfor snakkede vi om man kunne gøre det andet, men vi har brug for nogen der kan komme med et endeligt svar på det.
Ved godt det er et langt ude emne, så vi behøver ikke moralprædikerne om stoffer.
Spørgsmålet er altså om det er skadeligt at tage hash eller kokain på samme måde som det er skadeligt at drikke alkohol når man har kyssesyge?
Ved godt det er et langt ude emne, så vi behøver ikke moralprædikerne om stoffer.
Spørgsmålet er altså om det er skadeligt at tage hash eller kokain på samme måde som det er skadeligt at drikke alkohol når man har kyssesyge?
Kommentarer
jeg ved ikke om hash og kokain har nogen speciel dårlig virkning i forbindelse med kyssesyge.. Oversagen til at man ikke må drikke alkohol, er at ens nyre er dårlig i forbindelse med sygdommen, og alkohol skal igennem nyren, og kan skade den. Derfor når nyren ikke fungere optimalt, går alkohollen ind og skader mere end normalt.
Og det med at man ikke må drikke alkohol i 6 måneder efter, er ikke rigtigt. Det er forskelligt hvor længe efter sygdommen man ikke må drikke alkohol. Det kommer and på hvor dårlig ens nyre er, og hvornår den er tilbage til normal igen. Når den er normal igen, må man drikke alkohol igen
Håber jeg kunne hjælpe lidt??
Men hvis nogle ved hvad de officelle bivirkninger af kyssesyge er, vil jeg meget gerne vide det.
Eftersom at kyssesyge også påvirker milten meget, og kokain dit blodtryk, vil det nok ikke være en god idé at lægge dig ud med den slags lige nu.
Man bruger metadon som smertebehandling til f.eks. kræftsmerter.
Nu får du det som erstatning for stoffer du tidligere har brugt, så du er narkoman i behandling. Sådan vil du blive set på i systemet.
Ville det være muligt for dig at trappe ud? Det ville klogt at gøre det, hvis du kan. Det er ikke klogt, hvis stofferne frister dig, så hellere blive på metadon.
Hilsen Linette.
altså er 100% sikker på der ikke sker noget med hash det jo bare røg.
men amf og kokain er ikke helt sikker nogen der kan hjælpe .. ?