Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Aldrig haft lyst til sex...

Jeg er 27 år, bor sammen med min kæreste (gennem 7år) og vores to piger på 2 og næsten 5 år..
Jeg har et rigtig dejligt og rigt liv, men der mangler bare liige en væsentlig
ting. Jeg har ikke, og har aldrig haft lyst til sex. Jeg tænder ikke på nogen eller noget. Jeg drømmer ikke seksuelle drømme, jeg tænker ikke på sex. Jeg er fuldstændig a seksuel. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg lever simpetlhen så begærløst. Jeg bliver ked af det når jeg hører andre fortælle om deres sexliv og om hvor tændte de bare har været osv. Jeg føler mig latterlig når jeg er sammen med min kæreste, for han begærer mig overalt på jorden, og jeg ligger bare og tænker på alt muligt andet. Jeg føler mig falsk overfor ham, for den der følelse er der bare ikke, og har aldrig været der.
Hvad gør jeg? Er der noget galt i mit hovede? Er sex ikke et behov man har, ligesom behovet for mad?
Hilsen en af pigerne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, du har levet sammen med en mand i syv år, I har to børn sammen, så noget må der vel være, der gør, at I er sammen. Du skriver også, at I har et dejligt og rigt liv sammen. Jeg kan ikke forstå, at du føler dig falsk, for du har jo altid haft det sådan – lige fra I mødte hinanden, så han ved vel, hvad han har?

    Forhåbentligt er dette, din manglende interesse for den del af jeres samliv, noget du har talt med din kæreste om? Forhåbentligt har han forsøgt at prøve forskellige måder for at tilfredsstille dig på? Hvis han overhovedet ikke er vidende om, at du ikke er den helt store sexbombe, der får orgasme hver gang – så er der da også noget galt hos ham.

    Men – hvis både du og han egentlig har det godt, og i dagligsdagen er glade og tilfredse, at ingen af jer i grunden føler, at der er noget at være utilfredse med, ja, men er det så ikke helt fint?

    Hvis du i bund og grund ikke føler, du har et problem, og din mand ligeledes finder jeres samliv tilfredsstillende, så lad dog være med at bruge flere kræfter på det. Hvorfor føler du dig latterlig? Hvordan andre gør, kan vel i bund og grund være ligegyldigt. I øvrigt er der nok en del, der pynter lidt på historierne.

    Men – i og med, du stiller spørgsmålet, kan jeg forstå, at du føler, der er et problem.

    Var det måske en ide, at I sammen gik til en sexolog, og får hjælp til at finde ud af, dels om der er noget galt, og hvis ikke, så til at acceptere, at den måde du har det, også kan være god nok.

    Jeg tror faktisk, der er rigtigt mange mennesker, for hvem sex ikke er det vigtigste i livet, men det er vel også et tabuemne, så det hører vi ikke så meget om.
  • Indstillinger
    Hmm, se om du tænder på andet en normal sex; urinsex?

    Det er vel kun fantasien der sætter grænser. Søg på nettet.
  • Indstillinger
    Hej "enagpigerne81". Jeg har det 95 % ligesom dig. Jeg har dog tidligere haft en sexlyst men bare ikke de sidste 10 år. Dette er også til stor frustration for min kæreste der begærer mig og synes jeg er vildt lækker og er den eneste ene for ham. Jeg har tit og ofte vildt dårlig samvittighed, på hans vegne og føler mig utilstrækkelig. Tit tænker jeg, hvorfor fa'en han ikke bare skrider og finder en ny kvinde der vil elske 7 gange om dagen, men det er mig han elsker så...
    Ligesom dig har jeg et godt liv med et fedt job og fede fritidsaktiviteter, men va' fa'en skal vi gøre, for ingen sexlyst er et endnu større tabu end "unormal" sex ???
    Jeg kan kun sige, at man skal snakke om tingene, gerne ofte og have forståelse for hinandens behov, det er meget vigtigt. Det er vigtigt for manden at han bliver bekræftet og nusset om, selvom det ikke altid fører til noget videre.
    Må jeg spørge dig om I dyrker sex overhovedet?
  • Indstillinger
    Hej Enafpigerne.
    Du skriver: Er sex ikke et behov man har, ligesom behovet for mad?

    Jeg stiller spørgsmålet: Mærker man sit behov for mad, hvis man aldrig når at blive sulten?
    Mister man ikke lysten, ja ligefrem kan få madlede, hvis man spiser for meget, fordi ens naturlige mæthedssignal sætter ind?
    Nu sammenligner du selv sex med mad, men tror du ikke det er samme mekanisme?
    Du når aldrig at få din egen lyst og behov at mærke, du får for meget, og samtidig får du ikke noget der stimulerer appetitten, hvor du glæder dig til næste gang.
  • Indstillinger
    Jeg tror i er a-sexuelle, længere er den ikke og det har altid eksisteret det at nogen mennnesker bare ikker er interessert i det seksuelle.

    Sådan er du/i og det er ok ..det kan i nok ikke lav om og tvinge jer selv til at blive vilde med sex osv.

    Det der undrer mig, et at jeres partnere er "vilde med jer" og tænder totalt på jer? Det er da godt og fint ..men mærkeligt? De må da være døve blinde stumme osv hvis de ikke ligger mærke til det her ? Jeg ville da lægge mærke til hvis jeg lå og kne..en der tænkte på "alt mulig andet"? Jeg tror med andre ord at jeres partnere på det seksuelle område er lige så erfarne som en elefant i en glasbutik.

    Aner ikke hvad i skal gøre ved det - men hvis i har det så super på alle områder og hvis i ikke føler noget her ja så vær dog ligeglade og nyd alt det gode i har.

    Mam
  • Indstillinger
    Hej Enafpigerne og Lollesen.

    Jeg er researcher på et tv-program om manglende sexlyst og er i den forbindelse stødt på denne tråd. Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med jer for at blive klogere på problematikken "manglende lyst/aseksualitet". Hvis I er interesserede i at hjælpe mig med min research og først og fremmest høre nærmere, kan I skrive helt uforpligtende til mig på: mette.soendergaard@eyeworks.tv

    Jeg håber på at høre fra jer.

    Mvh.
    Mette Søndergaard
  • Indstillinger
    Er I opmærksom på, at p-piller kan tage sexlysten.
Log in eller Registrér for at kommentere.