Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

AKUT brug for hjælp/erfaringer.

Redigeret 21 januar, 2009, 14:03 i Barnløse i behandling
Puha. Here goes.

Har endometriose, har fået et barn via ICSI (IVF-virkede ikke) efter flere års forsøg. Har fryseæg, som vi nu vil forsøge at få barn nummer to med.

Problem:

Var til scanning i går (fredag, som var min 12-13 dag. Lægen kunne ikke se en follikel, og sagde, at der nok ikke var ægløsning i denne måned, da det var min første mens. efter 6 mdr.'s nedregulering. Jeg fik taget en ægløsningstest, som var 100% negativ. Jeg fik 5 stk. ægløsningstest med hjem just-in-case, og skulle teste fra idag.

Her til morgen er testen så 100% positiv. Teststreg tydeligere end kontrolstreg. Jeg ringer til laboratoriet, som jeg skal, men forklarer, at jeg er meget forvirret da de igår ikke kunne se en follikel.

Lab. ringer tilbage til mig, og siger, at de har talt med sygeplejersken, der var ved scanningen igår, og hun bekræfter, at jeg skulle ringe ved positiv test, derfor skal jeg op på tirsdag og have lagt æg op!!

Jeg ER SIMPELTHEN så forvirret. har aldrig prøvet fryseforsøg før, men kan da læse mig til at follikelstørrelse, livmoderslimhindestr., blodprøve og positiv ægløsningstest skal passe sammen.

Det eneste jeg har er en positiv ægløsningstest.

Jeg har ikke fået taget blodprøve, og lægen scannede heller ikke tykkelsen på livmoderslimhinden.

Jeg er vildt frustreret over det, for på den ene side, så er jeg superglad over at jeg måske skal have æg lagt op på tirsdag. På den anden side, havd nu hvis min krop har spillet mig et pus, og ægløsningstesten er falsk positv på en eller anden måde, og de derfor tør mine æg op uden, at livmoderslimdinden er klar til at få dem lagt op????

AAArrrggggghhhh.

Hvem har nogle erfaringer. Jeg boede på dette site i flere måneder, da jeg var i behandling sidst, og jeg ved at der er mange kloge hoveder herinde.

Håber på jeres hjælp, da det er lørdag og der ikke er nogen læger at træffe.

MVH Sille

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sidst jeg var i behandling med IUI prøvede jeg også det med at ægløsningstesten var positiv, hvor jeg også var blevet scannet dagen før og de intet kunne se men slimhinden var på det stadie ved ægløsning. Jeg fik så et "gratis forsøg" da de netop ikke kunne se noget. Blev heller ikke gravid - så der var nok heller ikke noget.

    Næste cyklus fandt man så ud af via blodprøver at det må have været falsk positiv(kunne stadig teste positiv ved ægløsningstest), og min mens udeblev stadig. jeg fik en stor undskyldning fra lægerne - da de havde fejlbehandlet mig.

    Jeg kan godt forstå at du er bekymret, jeg har desværre ikke den store erfaring med IVF eller ICSI og alt det med op og nedregulering, hvad det gør ved kroppen, da jeg kun har prøvet IUI.

    Lægerne kom frem til at jeg måske var gået i overgangsalderen (er 36 år) da min FSH værdi var på 15. og den skal være under 10 normalt. Dette kan udløse en positiv ægløsningstest.

    Men eftersom du har teste en negativ ægløsningstest i fredags, burde den positive være til at stole på....

    Efter en ufrivillig abort i juli, har min krop åbenbart skulle bruge en pause, og jeg har først rigtigt fået min mens. igen i novenber. Det var åbenbart også falsk alarm det med overgangsalderen - Her var jeg også meget bekymret uden grund.

    Næste gang jeg får min mens. skal jeg også igang med IVF behandling, eller det vil sige mikroinjektionsteknik så kan vi måske dele erfaring.

    Held og lykke med behandlingen på tirsdag
  • Indstillinger
    Kære Sille

    Jeg ville bare høre, hvordan det gik med dig? Du må lige skrive tilbage, når der er noget nyt i sagen :-)

    Det er jo spændende at høre om andre, der har held i sprøjten (so to say!:-))

    Kærligst
    Cykelmyggen
  • Indstillinger
    Hej begge, der har svaret :-)

    Tusind tak for jeres svar. jamen det gik hverken værre eller bedre end at overlægen, som jeg kender fra min behandling i 2006 ringede efter 1 timwe den lørdag. Han sagde, at hvis jeg kunne holde til det psykisk, så synes han at det ville være bedst at vente til næste cyklus. Det var for usikkert et grundlag at tø to dyrebare æg op på. Og det var jeg jo enig i. Men skuffet var jeg da alligevel, der er bare så mange følelser i det her, men det ved I jo alle.

    Næste cyklus her tror jeg så at det passer meget dårligt, da vi allerede har planlagt (men ikke købt) en rejse til lige omkring det tidspunkt, hvor der skal sættes æg op. Det har jeg så gået og tænlt lidt over, men vi har idag besluttet at gemme projektet yderligere 1 cyklus, da man jo også skal huske at lade mentalt op sammen med den familie man nu engang har.

    Jeg skriver igen:-)

    MVh Sille
Log in eller Registrér for at kommentere.