Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

knæ - ben der ekser under en

AnonymousAnonymous
Redigeret 20 januar, 2009, 13:44 i Fod- og knæskader
Jeg har overanstrengt mit ve. knæ v. åbenbart nogle belastningsøvelser. Havde ondt i min lårmuskel og mit knæ var underligt (ingen store smerter) - gik nogle dage efter 14.000 skridt ca. Der havde jeg forbandet ondt i min lårmuskel samt benet eksede under mig, når jeg skulle ned af trappe (r). Måtte hage mig fast i gelænder. Dagen efter - ikke hævet såvidt jeg kunne se, men øm v.indersiden af ve. knæ. Kunne ikke støte på det uden det var ret ubehageligt. har nu ligget på sofaen i 2 dage, det har hjulpet også med forbinding. Men er det menisken - er der nogen der ved det ?
Har i mega lang tid haft ondt i lårmuskel - mere som "elektricitet" igennem det og ydersiden af låret har jeg ikke rigtig følelse i huden.
Håber nogen kan hjælpe mig -så tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det er svært ud fra din beskrivelse at svare på hvad det er. Det kan være blot overanstrengelse, der tager lidt tid at komme over. Det kan være en let forstuning, blodsamling osv. Hvis der kun er gået et par dage siden det startede ville jeg holde det yderligere i ro og vente og se om det ikke går over af sig selv. Hvis ikke så søg læge, da knæ kan være ret kompliserede.

    Det er selvfølgelig muligt at det kan være menisken eller noget andet.

    Men bedste råd er hold det i ro og hold det højt. Læg evt en pose is på i et kvarters tid med min 2 timers mellemrum. Husk at have et klæde rundt om isposen for at undgå frostskader.

    Mvh. Anaya

    Ps. Har stor erfaring med knæskader selv, da jeg har haft alt fra forstuninger, blodsamlinger, flossede ledbånd, overrevet korsbånd, trykbrud osv.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar - har prøvet is, syntes ikke det er det rigtige, har prøvet infra rød varme, hjælper lige efter. Går nu med knæbind for at lette. Går jeg f.eks. ned til supermarked (8 min. frem og tilbage) er mit ben så ømt (ikke hævet) op af låret. Det virker som om mit ben bliver stift. Jeg hviler benet meget, men er ved at blive skør over, ikke at kunne gå nogle steder.
    Jeg tror kun det er overanstrengelsen. Kan ikke rejse mig fra en sofa/toilet, uden at holde fast.
    men tak for dit indlæg.
Log in eller Registrér for at kommentere.