min søn rokker sig i søvn?
Jeg har en søn på 8 der rokker sig i søvn når han skal sove, når vi spørger ham hvorfor han gør det, siger han at ellers kan han ikke sove.
han har gjort det siden han var helt lille? det virker næsten som om han bliver helt svimmel af det og ligesom kryber ind i sin egen verden.
han er ellers en okay fungerede dreng, der for det meste er glad og positiv, men dog med meget selvretfærdighed, og humørsvininger.
er der nogen der kender til det, eller noget lignede?
Da han jo snart har alderen til at begynde og sove med venner, vil vi gerne hjælpe ham af med dette da der jo selv sagt ikke er nogen der kan holde ud og sove sammen med ham, da det er meget forstyrende...
han har gjort det siden han var helt lille? det virker næsten som om han bliver helt svimmel af det og ligesom kryber ind i sin egen verden.
han er ellers en okay fungerede dreng, der for det meste er glad og positiv, men dog med meget selvretfærdighed, og humørsvininger.
er der nogen der kender til det, eller noget lignede?
Da han jo snart har alderen til at begynde og sove med venner, vil vi gerne hjælpe ham af med dette da der jo selv sagt ikke er nogen der kan holde ud og sove sammen med ham, da det er meget forstyrende...
Kommentarer
Som forældre er man nødt til at forholde sig til, at der er ting ens børn lærer meget bedre i "den virkelige verden".
Hvis kammerater fortæller ham, at det da ikke er til at holde ud, så kan det være, han finder ud af at holde op. Du skriver at det selvsagt ikke er til at holde ud at sove sammen med ham, men jeg forstår, at han udelukkende bruger metoden til at falde i søvn? Så problemet for kammerater er vel ikke så stort. Men det tror jeg da nok, du skal regne med, at de klarer selv. Han er 8 år - det er da på høje tid, han sover sammen med kammerater.
Det værste du kan gøre, er at gøre det til et problem, han skal være bange for, så han ikke tør sove sammen med kammerater. Start f.eks. med at invitere en kammerat til at sove sammen med ham, så foregår det hjemme første gang. De skal vel ikke ligge i samme seng - almindeligvis plejer den slags da at være noget med en madras til kammeraten på gulvet.
Det er hårdt, men som forældre er vi altså nødt til at slippe pylreriet, og lade vores børn få nogle naturlige skrammer og lade dem klare eventuelle problemer selv - det er det, der med tiden vil modne dem til at blive selvstændige mennesker.
Som barn rokkede jeg mig selv i søvn på samme måde, det stoppede omkring 15-16 års alderen. Idag er jeg 34 år, og kan i søvne stadig rokke en lille bitte smule, men ikke noget min kone tager sig af )
Jeg vil så forfærdelig gerne læse dine indlæg, men jeg kan næsten ikke. Mine øjne kan ikke klare teksten, når det står så tæt.
Jeg håber ikke du tager det fortrydeligt op, at jeg beder dig om at lave afsnit.
Venlig hilsen, persille.