Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hypermobilitet...

Redigeret 15 maj, 2009, 17:39 i Hypermobilitet
Jeg er 21 og er hypermobil i knæ og albuer, hvilket gør at jeg ofte har smerter især i mine knæ om aftenen..
Jeg har dog aldrig snakket med min læge om det, da jeg troede det bare var noget der gik over af sig selv.
Nu hvor jeg har læst lidt herinde, så bliver jeg lidt i tvivl.. Så nu kommer mine spørgsmål: Hvis min læge henviser mig til en fysioterapeut, er det egenbetaling på, hvis hvor meget ca.?
Er der nogen der har erfaringer med at bruge de "forbindinger" man kan købe i sportsforretninger, i forbindelse med sport? (snakker her om knæene)

Håber på nogle svar..
Kh..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej...

    Personligt har jeg lidt af kroniske smerter på grund af HMS i nogle år nu. Desværre kan man sige, men jeg har været kastet igennem lidt af hvert på grund af det *gg* Ja der er egenbetaling ved en fys. Også selv om det er igennem lægen. Jeg skulle i hvert fald selv betale. Hvor meget tror jeg er forskelligt fra fys til fys. Det skal du nok undersøge først. Ring og spørg *ss*
    Ang. det med de bind, du snakker om.. Ja det kan afhjælpe, men ikke for tit. Problemet er, at folk tager dem på hver dag og vandre lykkelige rundt. Den dag de så beslutter sig for at tage dem af, da alt jo går fornemt.. Der opdager de, hvor slappe deres muskler er blevet og smerterne vil vende tilbage. Der er kontant afregning ved kasse et *ss*. De kan bruges. Afhjælper synes jeg, men alt med måde. *ss* Håber det gav dig lidt svar. Held og lykke med det..

    MHV....
  • Indstillinger
    For at undgå smerter i knæene skal du være opmærksom på, ikke at overstrække i knæene.
    Når du f.eks. står op (står stille) så skal du passe på, at knæene ikke kommer "bagud", hvad de ofte gør når man er hypermobil.
    Siden jeg blev opmærksom på dette, har jeg ikke haft de store problemer med knæ-smerter.
  • Indstillinger
    Henvisninger til fysioterapi behandlinger er gennem lægen.

    Det "normale" for en fysioterapeuts behandling på en kommunal klinik, er prisen ca 150 kroner for dig for en ½ times behandling. Og så har sygeforsikringen betalt noget af det.
  • Indstillinger
    - mht. knæstøtter du snakker om osv., så snak med fysioterapeuten om det. Han/hun ville kunne fortælle dig hvilke, og hvorfor. Og husk nu, at spørg om ALT det du er i tvivl om ;o)
Log in eller Registrér for at kommentere.