Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

vulvodyni og prævention?

Redigeret 15 januar, 2009, 08:07 i Vulvodyni
Hej, min kæreste har lidt af vulvodyni i ca. 5 år. Hun stoppede med at tage p-piller og det hjælp. Idag kan vi have sex uden de store problemer. Idag bruger vi kondom som prævention, men er der nogen som kender et alternativ ? Kan man bruge mini-pillen eller kan den også risikere at give symtomer som vulvodyni? har i nogen forslag?
Vh, os...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg mener at en hormonspiral kun udløser hormoner der hvor den bliver sat op, og er det eneste middel, udover gummi og kobberspiral, hvor hormonerne ikke bliver optaget i blodbanen. Så derfor burde den ikke aktivere vulvodynier. Skal selv have en hormonspiral i næste uge for at se om det afhjælper smerterne. Spiral anbefales dog til de der har fået børn.
    Held og lykke
    Hilsen en af pigerne
  • Indstillinger
    Jeg har selv fået en hormon spiral for nyligt. Den har i hvert tilfælde ikke gjort min Vulvodyni værre. Jeg er glad for den. Men har selv opdaget at sæd gør min balance "dernede" dårligere. Så det er sjældent at min kæreste kommer inden i mig. Og hvis han gør, vasker jeg det ud kort tid efter(max. 10-15 min).
Log in eller Registrér for at kommentere.