Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skønhed og velvære - råd

Redigeret 21 januar, 2009, 07:04 i Skønhed og velvære
Skønhed og velvære opnås gennem selv-forkælelse: vis dig, at du sætter pris på DIG.
og hvordan gør man så det?
jo: du udvælger f.eks 1 aften om ugen hvor du
- tager et rigtig langt varmt bad med en lækker sæbe/shower-gel.
- påfører så hele kroppen en lækker creme og masserer den ordentlig ind.
- housecoat på.
- god musik på anlægget.
- tager så et langt varmt fodbad (med din favoritdrik ved siden)
- ordner hård hud på fødderne
- giver dig god tid til at ordne negle, husk lak
- smører fødderne godt ind i fed creme.
- giver dig selv ansigtsmassage (bogen: Naturlig ansigtsløftning, anbefales)
og du vil finde at hele aftenen er gået, men til gengæld har du det supergodt med dit nye,rene, forkælede jeg.

Metoden er udviklet i forbindelse med skilsmisse, hvor man skal lære at leve alene og lære at værdsætte sig selv. Og den virker.
mvh
6julie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Julie,

    Hvor lyder det som en god ide. Jeg er meget enig med dig i, at velvære handler om at have det godt med sig selv. Det er så vigtigt at kunne være alene og have det godt med sig selv. Jeg tror ikke at man bliver lykkelig før man finder sin egen indre ro og lærer at nyde og acceptere den man er.
    Jeg vil helt klart forsøge mig med en aften som du beskriver ovenfor. Det lyder som den rene luxus for krop og sjæl.

    Tak for det gode råd

    Venlige hilsener
    Trunte
  • Indstillinger
    Jeg vil gerne supplere med at skrive, at man kan lave en hjemmelavet skrubbecreme og bruge i badet.
    Tag en kop kaffegrums, lidt olivenolie, en skefuld groft salt og nogle enkelte pebermyntedråber og du har en skøn skrubbecreme. Skrub hele kroppen ( ikke ansigtet ( det har jeg i hvert fald ikke prøvet, tror det er lidt for groft)). Vask godt af med sæbe bagefter for at få evt. farve efter kaffegrumsen af. Det er en behandling jeg bruger, når jeg skal forkæle mig selv.
  • Indstillinger
    Hej Julie, Trunte og Troldepus

    Tak for de gode skrubbe-råd :-) jeg var selv så sent som i går aftes i kurbad med aromatiseret dampbad, indiansk svedehytte-tema, jacuzzi, saltbad mm, hvor man også slutter af med at skrubbe sig med olie og salt. Det var himmelsk!!:-) det bør man altså gøre en gang hver måned for at forkæle sig selv, jeg var ved at falde i søvn bagefter, da jeg var hjemme ved 21-tiden, og jeg havde det bare fantastisk! Men man kan jo sagtens klare sig med mindre i hverdagen - så mange tak Troldepus for opskriften på den hjemmelavede bodyscrub!

    Masser af gode wellness-tanker fra mig! kh Blyant
Log in eller Registrér for at kommentere.